Intrigat de intenția ca în ședința de joi, 30 octombrie,  să se  introducă pe ordinea de zi, Proiectul de Hotărâre privind  încetarea de drept a mandatului a 3 consilieri județeni, este vorba de Andrei Ovidiu, Adrian Chiran și Matei Cătălin, în prezent membri ai Partidului Liberal Reformator, președintele PLR Giurgiu, Toma PETCU, ne-a solicitat, dorind  să aibă un punct de vedere în privința acestei intenții:   Consider că aceste puncte de pe Ordinea de zi reprezintă o interpretare abuzivă pe care o are președintele Mustățea, în raport cu Ordonanța 55 și statutul aleșilor locali, de asemenea , cu încălcări flagrante ale legii partidelor politice și a statutului PNL. Asta, pe lângă faptul că toți acești consilieri au optat pentru PNM, care s-a transformat între timp în  PLR, dovadă stând înregistrarea definitivă a în Registrul  partidelor politice, la poziția 58, a PNM-ului, care protejează definitiv calitatea de ales local! În concluzie, a celor care au optat pentru PLR, fost PNM… Chiar dacă am reduce totul la absurd,  așa cum și-ar dori președintele CJ Giurgiu, și am accepta punctul său de vedere, conform căruia  dacă cei trei consilieri nu s-au înscris într-un partid aflat în registrul partidelor politice, aceștia s-ar întoarce la formațiunil politice din care au făcut parte anterior, îi amintim d-lui președinte că atât dumnealui cât și cei 3 consilieri județeni au candidat,  la un loc, pe listele USL. Îi precizăm totodată că pentru a exclude un consilier local sau județean din cele două Consilii (n.red ă local și județean), din care  fac parte, trebuie mai întâi să se ia acordul tuturor celor 3 partide ce au făcut parte din USL , adică PC, PSD și PNL. Aceasta deoarece la momentul de față, USL-ul nu a fost desființat printr-o decizie a vreunei instanțe… Reducând din nou totul la absurd, și dacă am lua în calcul că cei 3 consilieri care au optat pentru PLR s-ar întoarce doar în cadrul PNL și nu la USL, conform materialelor depuse de către executivul Consiliului județean, această zisă excludere s-ar face fără respectarea statutului PNL, căci   excluderea unui membru trebuie făcută cu respectarea următoarelor prevederi statutare:Convocarea consilierului respectiv, de către organizația locală din care face parte. În speță, Organizația Giurgiu – pentru Ovidiu Andrei și Adrian Chiran și Organizația Florești Stoenești- pentru Matei Cătălin. Acest lucru însă nu s-a întâmplat , cei 3 consilieri nefiind convocați de organizațiile locale, pentru a li se aduce la cunoștință încălcarea de statut , și nici în urma căror fapte ar fi trebuit să fie excluși. Același statut al PNL de care președintele Mustățea nu-și mai amintește și nici nu-l respectă. Un statut care  mai spune că: excluderea unui membru după ce este aprobată de Organizația locală, este trimisă către Biroul Politic Teritorial pentru ca acesta să aibă decizia de excludere sau nu. Cu atât mai mult că vorbim în cazul de față despre 3 consilieri județeni ce, conform statutului PNL, sunt membri de drept ai Delegației Permanente județene. Așa că  aceste excluderi trebuiau  să fie trimise spre aprobare și în Delegația Permanentă și de abia apoi, cu aprobarea acesteia  și cu o Hotărâre definitivă a Comisiei de statut, Etică și Litigiu, de la nivel Național, să se ia act de excluderea celor 3 membri și să se comunice Consiliului Județean Giurgiu, pentru a fi excluși în prima ședință. Excludere care se realizează numai în urma votului, și anume 50% plus 1 dintre consilierii în funcție!

Iată de ce îmi exprim indignarea că președintele CJ Giurgiu , pe lângă faptul că interpretează legea personal, în mod abuziv, fără să țină seama de statutul alesului local, de legea partidelor Politice și nici de Ordonanța 55, dorește să-și creeze o majoritate proprie care să-i susțină toate aberațiile personale.  Dar și dacă am reduce din nou la absurd toate aceste lucruri și am accepta punctul dumnealui de vedere, cum că acești trei consilieri s-ar întoarce la PNL, președintele CJ nu respectă statutul partidului pe care-l conduce , dorind, prin orice mijloace, impunerea unor ridicători de mână în Consiliul județean, pentru liniștea lui personală și a celor doi, trei acoliți din jurul său. Dacă ar încălca toate aceste prevederi legale și statutare și ar impune într-un mod forțat introducerea pe Ordinea de zi în ședința din 30 octombrie a acestor proiecte, suntem convinși că persoana desemnată prin lege să respecte legalitatea în cadrul Consiliului județean, și mă refer aici la secretarul Florian Dinu, cel care reespectând legea, în mod normal, a primit și a înregistrat declarațiile de opțiune și acceptul de înscriere a celor 3 consilieri județeni, ba mai mult, a înregistrat în Registrul CJ aceste declarații și a convocat la toate ședințele CJ aleșii locali, va prezenta un punct de vedere clar cu privire la nelegalitatea proiectelor pe care președintele CJ vrea să le promoveze. Și mă refer evident le cele trei, amintite mai sus .

În concluzie în cazul în care se încalcă toate aceste prevederi legale, enunțate de mine anterior și se va forța nota , introducându-se cele 3 puncte,  pe ordinea de zi a viitoarei ședințe, PLR își rezervă dreptul de a sesiza instituțiile statului , și mă refer aici la  Parchet și Prefectura Giurgiu, de abuzurile săvârșite de către președintele CJ Giurgiu... (Constantin M.)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here