aluviuniScriam deunăzi în ediția noastră on line despre noul pod autorutier de peste golful Izmir, ce a fost inaugurat recent în Turcia, al doilea ca mărime la nivel European  și totodată unul dintre cele mai mari poduri suspendate din lume, întinzându-se pe o lungime de 3 kilometri. Scriam totodată despre modul defectuos în care ne alegem noi constructorii și blestemul care ne urmărește conform căruia,  după ce își adjudecă licitațiile și demarează proiectul, firmele constructoare să întârzie nepermis de mult realizarea lui sau să fie amestecate  în tot felul de potlogării cu oameni politici cocoțați peste noapte în fruntea unor ministere.

Bechtel este unul dintre cele care odată ajunse în România a zbârcit-o rău, provocând mari scandaluri. Și asta în ciuda faptului că firma Bechtel este considerată cea mai mare companie de construcţii din SUA (!) , care  de-a lungul a peste un secol de existenţă a construit şantiere navale, baraje grandioase, buncăre, a asigurat infrastructura pentru mai multe ediţii ale jocurilor olimpice sau a dat în folosinţă sisteme complexe de autostrăzi la preţuri decente.  Din păcate, prezenţa Bechtel în România se înscrie la capitolul “nerealizărilor”.

Contractul prin care compania americană Bechtel se angaja să finalizeze autostrada Transilvania până cel târziu în 2012, a reușit doar să acopere  vreo 52 din cei 452 de kilometri cât ar fi trebuit să măsoare autostrada .  Motivele care au dus la această contraperformanţă sunt legate spun analiștii , de disputele politice de la Bucureşti. Până acum Bechtel a încasat 1,2 miliarde de euro. Și astfel Bechtel a fost considerată o decepție, deși firma  a creat 3.500 de locuri de muncă la Autostrada Transilvania. În acest timp în Turcia se construiesc poduri ce îți iau răsuflarea și niște super drumuri . Ei au ales să lucreze însă podul peste golful Izmir cu o firmă japoneză.

Seriozitatea asiatică nu se dezminte niciodată.  Presa turcă  scria anul trecut despre un incident îndelung mediatizat:  un inginer japonez care lucra pe acest vast șantier s-a sinucis pentru că s-a simțit responsabil de ruperea unui cablu al podului recent dat în folosință. Vedeți d-stră vreun ”ștab” de prin vreun minister care să fi murit de grija banilor risipiți pe autostrăzile noastre ce doar sunt începute  pentru ca mai apoi să fie lăsate de izbeliște, cheltuieli făcute pe buzunarul acestui popor?

( Florian Tincu)

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here