Contractul pe termen al Societăţii Shipyard ATG, un brand emblemă pentru municipiul şi judeţul Giurgiu însumează o cifră de afaceri de 16 milioane de euro însemnând construirea unui număr de 9 nave . Directorul general al Şantierului, Ion Mocanu, ne spunea că, deşi anul 2010 nu va fi unul al investiţiilor, el nu va crea probleme, cu toate că suntem în vârful perioadei de criză în România. „Suntem în negocieri pentru alte trei nave până la 30 martie, ceea ce ne asigură un front de lucru cu tot ce avem deja contractat până în luna martie 2011” – ne declara directorul Şantierului.

„Sperăm ca din stocul nostru să valorificăm două nave până în luna mai a acestui an, cu valoarea de 3,6 milioane euro. Vestea proastă pentru giurgiuveni este că până la data de 30 iunie nu mai facem angajări, după care, în funcţie de comenzile contractate, vom relua această activitate, deocamdată limitându-ne la prestaţia celor peste 600 de salariaţi. „

Actualii beneficiari ai navelor construite în şantierul giurgiuvean sunt în primul rând francezii (7 nave contractate), urmaţi de firmele germane, principalii clienţi ai şantierului, olandezii resimţind deocamdată această perioadă de recesiune economică, situaţie ce i-a determinat să se abţină de la comenzi, deşi, conform spuselor directorului Mocanu, ar putea reveni şi ei după luna mai a acestui an. Marea realizare a şantierului naval giurgiuvean pentru acest an este Cement Barj, o navă de transport ciment, bazat pe un proiect ultrasofisticat dotat cu sisteme de ultimă generaţie.

„Este o navă a cărei structură este realizată în totalitate de noi dar care ne-a obligat la o colaborare cu specialiştii francezi pe partea de electric şi cu cei germani pe partea de echipamente, instalaţiile ce asigură controlul navei fiind americane” preciza Ion Mocanu subliniind faptul că această bijuterie navală protejează mediul rezolvând problema multor şantiere de construcţii din oraşele mari ale Franţei, fiind extrem de utilă. „ Va fi prima navă pe care o vom lansa la apă anul acesta. Urmează un tanc chimic de 86 de metri pentru Germania iar în aprilie şi iunie două port-containere pentru Franţa de 78 şi 82 de metri. Toate cele cinci nave de care v-am vorbit vor ieşi pe poarta şantierului în prima jumătate a acestui an.” Înainte de a încheia dialogul cu directorul general al Şantierului, acesta a ţinut să ne informeze, cu vădită satisfacţie, că a finalizat complexul de locuinţe pentru nefamilişti, al doilea de acest gen, care a necesitat o cheltuială de circa 1,3 milioane euro, care dincolo de dotările ultramoderne are şi un bufet de incintă, pentru ca salariaţii să se bucure de toate condiţiile, scutindu-i de drumurile costisitoare în centrul municipiului.

„Totodată am încheiat lucrările la hala de producţie în valoare de un milion de euro care încorporează secţiile de tubulatură, lăcătuşărie şi de mecanică, sperând ca foarte curând să o putem da în folosinţă şi pe cea de sablare” – a mai spus directorul Mocanu, conturând în acest mod imaginea uneia din singurele societăţi de acest gen din România care în ciuda crizei accentuate manifestate reuşeşte să fie profitabilă.

Florian T.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here