19comert-onlineEvaziunea şi frauda fiscală în domeniul comerţului online au ajuns la un nivel alarmant, astfel încât inspectorii Fiscului se vor concentra pe controale în acest sector, aşa cum a declarat preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Bogdan Stan.

Campania face parte dintr-un plan mai amplu de 14 măsuri pentru creşterea colectării veniturilor la buget.  Potrivit acestuia, „nu ne mai putem preface că nu înţelegem ceea ce se întâmplă. Evaziunea şi frauda fiscală în domeniul comerţului online au ajuns la un nivel alarmant”. Astfel, în baza unui protocol cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică, Fiscul vrea să acceseze datele de identificare ale deţinătorilor domeniilor de internet cu extensia „.ro”. „Desigur, este obligatoriu să se respecte datele cu caracter personal şi prevederile legale.  Vor fi interogate doar datele cu caracter personal pentru care există suspiciuni serioase. Vorbim despre neînregistrare, nedeclarare sau neplata obligaţiilor fiscale. Potrivit unui studiu publicat la începutul acestui an, valoarea cumpărăturilor online a depăşit pragul de 1,8 miliarde de euro în 2016, cu aproape 30% mai mult decât în 2015, ceea ce înseamnă că românii cheltuiesc circa 5 milioane de euro în fiecare zi pentru cumpărături prin Internet. Valoarea de 1,8 miliarde de euro face referire doar la produsele fizice (tangibile) comercializate online şi nu la servicii, plăţi de facturi la utilităţi, bilete de avion, bilete la spectacole sau diferite evenimente, rezervări hoteliere, vacanţe şi călătorii etc. Dacă ar fi adăugate şi acestea, valoarea totală a achiziţiilor online ar creşte considerabil.

Totodată, inspectorii Fiscului au termen până pe 15 aprilie să identifice contribuabilii care înregistrează în evidenţele contabile facturi aferente unor operaţiuni fictive şi să intensifice controalele în acele zone şi în domeniile de activitate care prezintă risc fiscal. În plus, trebuie urgentată implementarea Serviciului Spaţiul Privat Virtual şi pentru persoanele juridice.

(Jurnal)

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here