“Mass opinion manipulation/Manipularea opiniei publice face parte din categoria ameninţărilor cibernetice şi este înfricoşător cât de eficiente sunt”, afirmă Costin Raiu director, Global Research & Analysis Team din cadrul Kaspersky Lab.

Încercăm să educăm opinia publică în acest gen de ameninţări. Noi nu putem face prea multe.  Putem să blocăm site-uri,  mesaje, dar în cele din urmă se rezumă la încrederea pe care oameni o au în media şi cum pot recunoaşte informaţiile falsificate. Trebuie să facem mai mult ca industrie pentru a salva democraţia, pentru ca în viitor să avem un proces democratic normal”, a concluzionat acesta.

În timp ce situaţia la nivel european este îngrijorătoare, la nivelul României situaţia este chiar gravă. Pornind de la întrebarea – „cât de multă încredere ai în ştirile şi informaţiile pe care le accesezi prin intermediul social media şi a aplicaţiilor de mesagerie?”, de remarcat este în primul rând, că aceste surse sunt mai răspândite decât site-urile de ştiri. Ţara noastră conduce în acest „top”, cu o încredere cumulată de 59%, mult peste media europeană de 36%. Dacă adăugăm cifra utilizatorilor de Facebook în România, care probabil depăşeşte 10 milioane – erau 9,6 milioane în ianuarie 2017, după o creştere de 15,66% în 2016, ne dăm seama de impactul uriaş al acestei „încrederi” a românilor.

Cifrele acestea nu au venit din neant, ci, în cazul României ele reprezintă chiar un curent.

Situaţia este confirmată de un alt studiu, realizat cu exact un an în urmă, de catre GLOBSEC, şi axat pe zona Central şi Est Europeană.

În acel studiu, România se afla tot pe primul loc, cu o valoare triplă faţă de media ariei geografice din care face parte.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.