Bucurie mare pe şoferii giurgiuveni, încă din luna februarie: Guvernul elimina taxa de mediu, astfel că se dădea, oarecum, liber la „rable” prin oraş.
Odată cu eliminarea acestei taxe (care, de cele mai multe ori, ajungea să valoreze chiar şi de cinci – şase ori mai mult decât maşina propriu-zisă), a crescut şi numărul solicitărilor de înmatriculare a vehiculelor care, de cele mai multe ori, depăşesc în vechime 10 – 15 ani; cât despre numărul de kilometri, în unele cazuri nici nu e nevoie să mai pomenim.
După cum ne preciza, recent, Şerban Andrei, şeful Registrului Auto Român – reprezentanţa Giurgiu, zilnic sunt programate la verificări circa 25 de autovehicule import (autoturisme aduse din ţările Europei Centrale şi de Vest).
„Majoritatea sunt trecute bine de 15 ani vechime, dar dacă se încadrează în norme, noi le dăm undă verde. Ceea ce trebuie menţionat este faptul că nu toate vehiculele care ne trec pragul aparţin unor giurgiuveni, dar, pentru că la noi timpii de aşteptare sunt sub două luni calendaristice, faţă de Bucureşti sau oraşele mari, atunci avem acest aflux de vehicule mai vechi la verificări!”, declara şeful reprezentanţei Giurgiu a RAR. De altfel, mai spunea acesta, vehiculele care trec pragul RAR-ului sunt „conforme” cu gradul de sărăcie al judeţului. „Dacă omul n-are bani, de unde să îşi ia maşină mai nouă şi mai puţin poluantă”, a conchis Şerban Andrei.
La rândul său, directorul SC Eurocar Service Giurgiu, Nelu Simion, ne declara că, odată cu finalizarea primei părţi a programului RABLA pentru Giurgiu, doar 50 de vouchere au fost valorificate de giurgiuveni. Cu alte cuvinte, doar 50 de maşini noi au intrat pe şosele municipiului şi judeţului nostru.
„Din păcate, ne confruntăm cu lipsa de bani a oamenilor. Sunt persoane care ar vrea să îşi ia o maşină nouă, dar, dacă bugetul nu îi permite, nu o va face niciodată. Astfel, vom avea, în continuare – şi o spun cu regret – adevărate bombe pe roţi pe şoselele din Giurgiu”, a încheiat directorul Eurocar Service.
Jurnal