Unul dintre cele mai folosite analgezice din România poate fi extrem de nociv pentru organism, dacă este folosit în mod exagerat. Este un semnal de alarmă tras recent de specialiștii britanici, care, în urmaa unui studiu pe această temă,  susțin că o supradoză accidentală poate duce la distrugerea ficatului și la deces.

Experții susțin că, deși Paracetamolul este un medicament eficient în tratarea răcelii, o cantitate prea mare de pastile ingerate poate fi fatală pentru organism.  Această știre ar putea crea panică dacă ea nu este suficient de bine explicată bolnavilor de către medici.

Întrebată dacă la noi în România există o alertă în acest sens , dr. Elena Dinu, secretar general al Comisiei de Sănătate și Familie din Camera Deputaților ne-a spus: Nu este o preocupare a Comisiei noastre analizarea acestor studii. Ca medic vă pot spune că  e adevărat , orice medicament luat în doze mari,  printre reacțiile lui adverse se pot cita și cicolizele hepatice, dar  numai la consumuri mari, mai mari decât cele uzuale și pe timp îndelungat, nicidecum pentru câteva pastile. Sunt afecțiuni în care se recomandă Paracetamol ca antiinflamator în doze mari, până la 4 capsule/zi și probabil că atunci se descriu astfel de reacții. Totodată cei care fac astfel de studii au înregistrat aceste reacții adverse, căci ele se raportează de fiecare țară printr-un sistem de monitorizare , iar în acest mod apar ele  în astfel de statistici. Tot ceea ce vă spun, precizez,  este din punct de vedere al medicului și nu are nicio legătură cu Comisia din care fac parte, ne-a mai spus dr. Elena Dinu, parlamentar de Giurgiu.

(Florian Tincu)

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.