Duminică 20 octombrie, în jurul orei 23.00, poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Giurgiu a fost sesizaţi de către o persoană din localitatea Comana, judeţul Giurgiu, cu privire la faptul că un avion de mici dimensiuni s-a prăbuşit în imediata apropiere a aerodromului din comuna Comana.  La faţa locului s-au deplasat poliţiştii din cadrul Secţiei nr. 2 de Poliţie Rurală Comana care au constatat că un avion ultra-uşor, tip ZEPHIR 2000 ATEC, pilotat de o persoană în vârstă  de 51 ani, din municipiul Bucureşti, care efectua un zbor neautorizat cu decolare de pe aerodromul din Comana s-a prăbuşit în imediata apropiere a aerodromului, la aproximativ 20 metri de pistă.

Pilotul, Gelu Frunză, în vârstă de 51 de ani , era singura persoana aflata în aeronavă. El a murit în  dimineata aceleiaşi zile la un spital din Bucuresti deşi la locul accidentului s-a intervenit cu două echipaje SMURD.

Defecţiune sau eroare de pilotaj?

Evenimentul s-a petrecut duminica noapte, când pilotul se deplasa către aerodromul din Clinceni.  Pentru că la cei circa 40 de ani pilortul avea  foarte multe ore de zbor,  autorităţile se gândesc la o defecţiune tehnică. Conform Mediafax,  pilotul, din localitatea Comana, judeţul Giurgiu, participa la o petrecere organizată de proprietarul aerodromului Comana. La un moment dat acesta a dispărut de la eveniment fără să anunţe gazdele.

Destinul l-a împins să-i lase pe prieteni la un pahar iar el să urce în „maşinăria morţii”

Gelu Frunză decolase cu avionul de pe Aeroportul Clinceni sâmbătă, în jurul orei 18.00, pentru a ajunge la o petrecere organizată de proprietarul aerodromului Comana. La un moment dat, în timpul evenimentului, Gelu Frunză a dispărut de la petrecere fără să anunţe gazdele.Proprietarul Clubului Sportiv Moto Fly Ro, care este şi deţinătorul aerodromului Comana, Marian Cojocaru, a spus că nici el, nici ceilalţi participanţi la petrecere nu l-au văzut pe Gelu Frunză plecând. Cojocaru a mai spus că aerodromul Comana era închis în momentul prăbuşirii avionului.  „Eu nu monitorizez zborurile piloţilor. În momentul producerii accidentului aerodromul Comana era închis zborului, iar în rest anchetatorii trebuie să spună ce s-a întâmplat”, a mai spus Cojocaru. Doi invitaţi care au văzut aparatul de zbor prăbuşindu-se, s-au grăbit  să cheme ambulanţa. Iniţial, la faţa locului a venit o salvare de la Spitalul Mogoşeşti din judeţul Giurgiu care l-a preluat. Ulterior, întrucât pilotul a pierdut foarte mult sânge a fost preluat de pe DN5 Bucureşti-Giurgiu de o altă ambulanţă, care l-a transportat la Spitalul Bagdasar-Arseni din Capitală, unde Gelu Frunză  a murit.  Reprezentanţii Clubului Sportiv Moto Fly Ro spun că în momentul în care bărbatul a fost preluat de către ambulanţă, acesta ar fi avut răni uşoare, respectiv o ruptură femurală, însă poliţiştii afirmă că pilotul era în stare gravă.

Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Judeţene Giurgiu, Cristian Şuţă ne-a declarat : „Pilotul a fost rănit grav, a suferit politraumatisme, şoc traumatic, şoc hemoragic, fracturi la bazin, picioare, gambe, ulterior a decedat la spital”. Tot Cristian Şuţă a mai spus că pilotul a căzut cu aparatul de zbor ultrauşor la aproximativ 30 de metri distanţă de aerodromul Comana. (F.T.)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here