Aşa cum informam cu ceva timp în urmă, drumul naţional 5C, care leagă, de-a lungul Dunării, judeţele Giurgiu şi Teleorman, devenise impracticabil din pricina numărului mare de gropi apărute în carosabil, în special după iarna 2009 / 2010, una dintre cele mai grele ale ultimelor două decenii. Tot la acea vreme, precizam că senatorul Cezar Măgureanu a promis solemn că se va implica activ în remedierea situaţiei. La nici o săptămână de la apariţia, în „Jurnal giurgiuvean”, a articolului, senatorul Măgureanu a făcut o interpelare către ministrul transporturilor, Radu Berceanu, interpelare ce nu a rămas fără răspuns. La doar câteva zile, utilaje ale CNADR, administratorul drumului, au apărut la ieşirea din comuna Slobozia, primul punct „fierbinte” al DN5C, pe sensul de mers dinspre Giurgiu. În mai puţin de două săptămâni, aceste utilaje ajunseseră deja în comuna Vedea, în aceste condiţii mai bine de jumătate din drum fiind plombat.

„Este un prim pas în remedierea acestei grave probleme, cu care se confruntă cei care se servesc de acest drum naţional”, ne spunea, după începerea lucrărilor, senatorul Cezar Măgureanu. „Cea mai mare mulţumire a mea este, în acest moment, că nu se va ajunge în situaţia dramatică de a se sista curse ale transportatorilor de persoane şi că nici autoturismele celor care trec pe DN 5C nu vor mai avea de suferit. Nu am primit încă un răspuns scris din partea Ministerului Transporturilor, dar faptul că lucrătorii din subordine au început să plombeze este cel mai bun răspuns”, a încheiat senatorul Colegiului I.

În interpelarea sa, Cezar Măgureanu afirmase: „Prin această interpelare mă fac ecoul câtorva mii de oameni, obligaţi să suporte în fiecare zi coşmarul transportului pe DN 5C, Giurgiu – Zimnicea, fie cu autoturismele proprii, fie cu mijloacele de transport în comun. Având o lungime de 59 de km, DN 5C, deserveşte un număr de şase localităţi (Slobozia, Malu, Vedea, Cetăţuia, Găujani, Pietrişu,) până la graniţa cu judeţul Teleorman, spre Alexandria, unde se transformă în drum judeţean. Din cei aproximativ 14.000 de locuitori legaţi prin domiciliu de acest drum, aproape 2000, elevi sau angajaţi, fac naveta zilnic la Giurgiu, fiind obligaţi să suporte coşmarul unui drum plin de gropi care, pe alocuri, au o adâncime şi de 25 de centimetri, sau să încerce să le ocolească croindu-şi drum direct prin câmp. Ultimele reparaţii s-au făcut în urmă cu trei ani, dar deteriorarea maximă s-a produs după zăpezile iernii 2009 – 2010 când a ajuns într-o stare deplorabilă, aproape impracticabil. Din acest motiv, firmele de transport iau în considerare măsuri de limitare a pagubelor produse de starea drumului, cum ar fi scumpirea preţului biletelor sau chiar suspendarea unora dintre curse, ceea ce ar însemna o grea lovitură dată celor care trebuie să ajungă la şcoală sau la locul de muncă. De aceea, domnule ministru, având în vedere implicaţiile sociale şi economice pe care le-ar avea astfel de măsuri, vă rugăm să ne precizati:

-Dacă DN5c este cuprins în programul Guvernului de reabilitare a drumurilor naţionale

-Când preconizaţi că vor începe lucrările, având în vedere urgenta nevoie de reabilitare a acestui drum

Anexat, vă trimit copia unui material apărut în presa locală, dar şi 5 (cinci) fotografii care arată starea deplorabilă a acestui drum. Primiţi, domnule ministru, asigurarea deplinei mele consideraţii”. Rămâne de văzut, în acest moment, când se va lua în calcul o modernizare a acestui drum naţional important.

D.C.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here