De curând, s-a desfăşurat la Giurgiu prima şedinţă a Comitetului director al unui proiect privind managementul situaţiilor de urgenţă în regiunea transfrontalieră româno-bulgară. “Proiectul “Joint Risk Management During Emergencies in the Danube Area Border” (Managementul comun al riscului în situaţii de urgenţă la graniţa dunăreană – n.r.) face parte din Programul de Cooperare Transfrontalieră România – Bulgaria 2007-2013 şi are ca scop îmbunătăţirea pregătirii şi intervenţiei la urgenţe, prevenirea eficientă şi monitorizarea în zona eligibilă programului, participante la proiect fiind inspectoratele pentru situaţii de urgenţă din şapte judeţe din România şi nouă districte din Bulgaria, riverane Dunării”, a declarat maiorul Alin Maghiar, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă. Prin acest proiect se vor achiziţiona patru autospeciale cu apă şi spumă pentru intervenţii, o autoscară pentru intervenţia la înălţime, o autospecială pentru decontaminarea persoanelor, o autospecială pentru decontaminarea terenului, un echipament de salvare aeriană, tip umbrelă, cu care se pot salva până la cinci persoane, o autospecială pentru scafandri şi şapte costume pirotehnice. “Din echipamentele enumerate, cel puţin un costum pirotehnic va ajunge la ISU Giurgiu, restul urmând a fi distribuite inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă din cele şapte judeţe riverane Dunării, participante la proiect”, a completat Alin Maghiar. Proiectul se va derula pe o perioadă de 36 de luni, termenul de finalizare fiind 2014, iar valoarea totală a acestuia este de aproximativ 11,5 milioane Euro. 3,5 milioane Euro revin IGSU, iar cea mai mare parte a acestor sume – 2,6 mil. Euro – vor fi folosiţi pentru achiziţionarea tehnicii de intervenţie, dat fiind faptul că toate Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă din acest proiect au mare nevoie de astfel de dotări, deoarece, în majoritatea cazurilor (cum se întâmplă şi la Giurgiu), autospecialele de intervenţie au o vechime considerabilă, de peste 30 de ani. Aceste maşini sunt, însă, extrem de costisitoare, pentru că nu se fabrică în serie, ci doar ca prototipuri, astfel că preţul unei autospeciale poate ajunge până la 200.000 de Euro, în timp ce o autospecială pentru decontaminare costă în jur de 450.000 de Euro. Maiorul Alin Maghiar apreciază că ISU «Vlaşca» este înaintea altor inspectorate din ţară din punct de vedere al atragerii de fonduri, reprezentanţii instituţiei înţelegând importanţa programelor transfrontaliere, pe care le derulează deja, chiar dacă nu este vorba despre proiecte proprii, ci despre proiecte în care ISU este doar partener, important fiind, însă, faptul, că ISU «Vlaşca» beneficiază de bani din astfel de proiecte.

AGERPRES

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here