În ziua de 10 ianuarie 2010, George Duţă, patronul firmei OVIRA SRL din Giurgiu era găsit spânzurat în propriul atelier de tâmplărie PVC, prietenii şi cunoscuţii punând acest gest pe seama datoriilor materiale în care acesta fusese înglodat. La aproape 2 ani de la acest incident soţia acestuia, Dana Duţă, rupe tăcerea demonstrând că moartea soţului său a fost  provocată de către conducerea BCR, bancă  la care cei doi soţi făcuseră un credit de aproape un milion de euro cu scopul construirii unui complex rezidenţial cu apartamente de Lux. Mai mult de atât, administratorul societăţii OVIRA INVEST SRL (a nu se confunda cu firma soţului, OVIRA SRL!) a reuşit să trezească interesul DNA, care a început urmărirea penală  împotriva unor funcţionari ai  Băncii Comerciale Române- sucursala Giurgiu,  pentru „abuzuri grave în serviciu, uz de fals şi înşelăciune”. În rândurile următoare veţi vedea cum reuşeşte BCR să-şi înşele clienţii cu scopul de de a-i băga în insolvenţă.

Băncile – cioclii economiei locale

Zilele trecute, omul de afaceri Dinu Patriciu îi dădea peste nas guvernatorului Mugur Isărescu, cerând restructurarea BNR pe care o acuza  că ia decizii proaste. Aceeaşi demonstraţie o face astăzi  Dana Duţă, administrator al firmei SC OVIRA INVEST SRL din Giurgiu care confirmă incompetenţa directorilor unei bănci subordonate BNR, în speţă Banca Comercială Română, scursala Giurgiu. Veţi constata singuri cum „prin anumite acţiuni, emiterea unor documente false şi nerespectarea cu intenţie a clauzelor contractuale”, sucursala BCR Giurgiu a jucat rolul de cioclu, reuşind performanţa falimentării în doar doi ani (2007-2009), a  uneia dintre cele mai prestigioase şi prospere societăţi giurgiuvene, este vorba despre SC OVIRA INVEST SRL.

Un vis frumos: casă de lux!

În data de 21.05.2007, SC OVIRA INVEST SRL – reprezentată de asociat unic Duţă Dorina Daniela – şi sucursala BCR Giurgiu – reprezentată la acea vreme de directorul Anghel Popescu – încheiau şi semnau un credit ipotecar „pentru persoane juridice” (nr.109/21.05.2007) ce avea ca obiect acordarea unui credit ipotecar pentru finanţarea unui proiect de investiţii imobiliare, în proporţie de 81,4%  (918.000 de euro), urmând ca restul sumei necesare construcţiei să fie suportată de firmă. Era vorba de un P+4E, constând în apartamente de  lux, în valoare de peste un milion de euro.  Contractul cuprindea 4 tranşe de credit şi se întindea pe un termen de 15 ani de la data primei tranşe, cu o perioadă de graţie de 15 luni. La scurt timp după încheierea acestui credit directorul sucursalei BCR Giurgiu, Popescu Anghel era schimbat din funcţie cu aceea care avea să dea naştere unui întreg lanţ de ilegalităţi şi abuzuri, noul director executiv, Tonca Liliana. Primul semn de întrebare  este cum această persoană a fost promovată pe post, atâta timp cât soţul ei este comisar şef  al Serviciului de Investigare a Fraudelor, din cadrul IPJ Giurgiu, răspunzând (cred că aţi ghicit!) chiar de departamentul „Bănci şi Bugetari”!!? Asta da  incompatibilitate! Închipuiţi-vă la sesizarea vreunui  client ce mamă de control urma să efectueze domn’ comisar Tonca, soţiei sale!

Cabala

Imediat după semnarea contractului, SC OVIRA INVEST  SRL Giurgiu a încheiat cu sucursala BCR Giurgiu  mai multe acte adiţionale ce au modificat sau au completat anumite clauze, pe care nu vi le vom reda dintr-un motiv lesne de înţeles:  lipsa de spaţiu tipografic. După 4 zile de la data semnării contractului de împrumut (25.05.2007) la ora prânzului (13.00) SC OVIRA INVEST SRL plătea Băncii suma de 45.653,06 Ron, echivalentul a 13.770 de euro la acea vreme, sumă reprezentând comision de gestiune de 1,5%. Acest comision de gestiune era plătit pentru ca Banca să poată pune creditul la dispoziţia clientului, credit integral ce de fapt nu a fost pus niciodată la dispoziţia firmei giurgiuvene. Deşi ea îşi încasase, după cum aţi observat, comisionul! Un an mai târziu, în data de  12.06.2008,  evaluatorul intern al BCR Giurgiu este pus să verifice pe teren stadiul lucrărilor. Acesta constată că investiţia a fost realizată  59% şi că sumele alocate au fost utilizate conform prevederilor contractului. Două luni mai târziu, în data de 27.08.2008, evaluatorul intern al BCR Giurgiu face o nouă verificare a lucrărilor, constatând că faţă de proiectul iniţial se turnase o placă suplimentară la corpul B al imobilului, creându-se spaţii tehnice, deşi iniţial aici era prevăzut doar „umplutură de pământ”. În consecinţă, evaluatorul recomandă Băncii refacerea devizului cu suplimentarea „cantităţilor de lucrări şi materiale”. În datele  de 29.09 , 06.10 şi 08.10. 2008 SC OVIRA INVEST solicită BCR Giurgiu să efectueze plăţi către diferiţi furnizori de materiale, solicitări faţă de care BCR  Giurgiu nu are însă nicio reacţie. Ulterior justificarea Băncii a fost că imobilismul s-a datorat faptului că reprezentanţii lor nu  văzuseră materialele  la locul construcţiei. Administratorul societăţii OVIRA INVEST, Daniela Duţă, a considerat acest gest însă ca fiind  „de rea credinţă” , declarân-du-ne că a înţeles de la început antipatia directoarei Tonca prin faptul că, la scurt timp după înlăturarea lui Anghel Popescu de la conducerea BCR Giurgiu,  cineva răspândise zvonul conform căruia fostul director al sucursalei, ar fi încasat o „şpagă” de 100.000 de euro pentru a oferi acest credit firmei OVIRA INVEST, lucru total neadevărat. Totodată, Daniela Duţă preciza că, deşi conducerea Băncii n-a dat curs sugestiei evaluatorului privind suplimentarea cantităţilor de lucrări şi materiale, Banca  s-a scandalizat gratuit într-o adresă în care cerea socoteală administratorului societăţii giurgiuvene pentru „lipsa materialelor de la locul construcţiei”, deşi ele se aflau în incinta fabricii SC OVIRA INVEST, în timp ce cărămida pe care o tot invocau „bancherii” se afla în curtea furnizorilor (BADUC),  la câteva sute de metri de imobilul aflat în construcţie. Iată un prim moment penibil, orchestrat prost, sub formă de şicană, de însăşi directoarea Băncii, după cum ne declara Daniela Duţă. În ziua în care BCR transmitea această adresă către SC OVIRA INVEST SRL Giurgiu, Daniela Duţă era anunţată telefonic de către un lucrător al BCR că dosarul de credit al SC OVIRA INVEST a fost preluat de către  Centrala BCR,  fără însă a se motiva în vreun fel această decizie. De abia după insistenţele disperate ale Danielei Duţă, banca a recunoscut cu greu, că dosarul societăţii fusese pasat Centralei BCR. A fost declicul care a declanşat nebunia ce urma să se consume la nivelul cel mai înalt!

Banca nu zice decât CIP!

În urma acestei mişcări, SC OVIRA INVEST face o solicitare Băncii prin care îşi manifesta dorinţa de a semna un act adiţional pentru decalarea celei de-a patra tranşe cu 30 de zile, pentru a nu mai fi obligată să plătească un „comision de neutilizare” în cuantum de 1,5%, act adiţional (nr. 109/16345/F/) încheiat în data de 30.10.2008 la sediul  sucursalei BCR Giurgiu.

Şi acum ţineţi-vă bine!! În data de 05.11.2008 BCR Giurgiu anunţă OVIRA INVEST SRL că în termen de 5 zile trebuie să deconteze fila de CEC cu suma de 8503,17 Ron, deşi această filă fusese achitată cu o săptămână înainte, adică în data de 31.10.2008!! Din acest moment, Cutia Pandorei se deschide, generând rău după rău, Daniela Duţă sesizând în avalanşă o grămadă de neconcordanţe între ceea ce se întâmpla de fapt în realitate, şi ceea ce reieşea din documente. În ziua de 7.11.2008 Daniela Duţă este atenţionată telefonic că OVIRA INVEST se află în „incidenţă bancară”, sau cum mai spun funcţionarii bancari, firma intrase în CIP (Centrala Incidentelor de Plăţi), din lipsă totală de disponibilităţi, pentru suma de 1165,25 Ron, deşi conform extrasului de cont (nr.194/ 07.11.2008) eliberat pentru data de 06.11.2008, OVIRA INVEST deţinea în cont suma de 26.100 Ron! Cu toate astea, Banca  trimite cererea de înscriere a refuzului bancar (FNC nr.204/07.11.2008) şi somaţia (nr. 176 cu aceeaşi dată) către OVIRA INVEST,  cerându-i să nu mai emită CEC-uri, şi să restituie – fără întârziere – tuturor băncilor, formularele de CEC ridicate de la acestea. În aceeaşi zi, stupefiată şi  bănuitoare că însăşi conducerea sucursalei doreşte să o vadă cât mai repede la sapă de lemn, Daniela Duţă intră val-vârtej pe uşile sucursalei BCR Giurgiu, unde au loc mai multe discuţii pe această temă. Patru zile mai târziu (11.11.2008), OVIRA INVEST SRL primeşte o cerere de anulare a incidentului de plată privind CEC-ul la care se făcuse referire,  cu scuzele de rigoare ale Băncii pentru eroarea comisă. În jurul prânzului însă din nou stupoare! Daniela Duţă află că este în interdicţie bancară. De data aceasta pentru alte sume. Şi tot aşa… Păpuşarul acestor neîntrerupte  ilegalităţi lovea fără întrerupere sperând că foarte curând îşi va îngenunchea victima. O nouă vizită la sucursala BCR, din partea administratorului firmei OVIRA INVEST, alte discuţii aprinse, în urma cărora- după acelaşi procedeu- Daniela Duţă este asigurată că şirul greşelilor s-a încheiat şi că totul se va remedia, „ negreşit”,  foarte repede. (* n.red.- Drept dovadă a greşelilor Băncii stau mărturie cererile de anulare a incidentelor de plată privind CEC-ul nr 463/11.11.2008; 453 şi 464 /12.11.2008 (…) „dintr-o eroare sau omisiune a persoanei declarante” în cazul de faţă, BCR Giurgiu!)

Pân’ la Dumnezeu te mănâncă sfinţii

În toată această perioadă de mahmureală nocivă a funcţionarilor Băncii, SC OVIRA INVEST  a fost nevoită să amâne plăţile prin CEC-urile emise către furnizorii de servicii şi materiale, societatea nemaibeneficiind de plata la termen de 30-60 de zile pentru materialele achiziţionate, ci doar cu plata la livrare. Drept urmare, s-au pierdut discounturi, s-a redus creditul comercial de care OVIRA INVEST  beneficia pe piaţa firmelor de profil, toate aceste cauze conducând la întreruperea, pentru moment, a activităţii firmei.

La solicitarea administratorului OVIRA INVEST SRL, în data de 12.11.2008 sucursala BCR Giurgiu îl înştiinţează pe administratorul societăţii că interdicţiile bancare au fost ridicate, făcând o mică  menţiune ce avea menirea de fapt de  a  o absolvi (pe ea banca!) de toate greşelile comise până atunci, cerând „a se asigura disponibilul necesar pentru instrumentele de debit emise de SC OVIRA INVEST SRL”. Răspunsul Băncii era formulat de parcă răspunderea pentru bâlbele şi aberaţiile Băncii o avea exclusiv, firma OVIRA INVEST SRL !? Ba mai mult, culmea tupeului!,  BCR Giurgiu trimite o cerere de consultare în FNPR (nr.25140/12.11.2008)  din conţinutul căreia rezultă faptul că în perioada 12.11.2001-12.11.2008 SC OVIRA INVEST nu figura la CIP cu incidente de plăţi majore. În inconştienţa lor, funcţionarii Băncii tocmai îşi recunoscuseră vina! În data de 13 (zi cu ghinion!) noiembrie 2008, spre seară,  Daniela Duţă primeşte un alt telefon de la un operator de ghişeu al CEC BANK Giurgiu, care o anunţa că SC OVIRA INVEST SRL Giurgiu se afla din nou înregistrată în CIP de către BCR Giurgiu cu suma de 5040 Ron, sumă care mai figura o dată în CIP cu cererea nr. 463/12.11.2008, sumă ce în realitate fusese achitată cu un Ordin de plată. Exasperată, Daniela Duţă, a luat legătura imediat  cu o funcţionară a Băncii – Coman Zoica – care face pe sfânta negând cu vehemenţă că OVIRA INVEST se afla în CIP. Părea o glumă proastă, dar nu era… Pe şest, convinşi că nimeni nu o să se prindă, funcţionarii Băncii, la fel de sfinţi şi ei ca şi Zoica noastră,  au procedat la anularea interdicţiei bancare, lucru constatat în urma unor numeroase cereri de consultare CIP făcute în cursul zilei de 14.11.2008 de către Daniela Duţă. De precizat faptul că acest ultim incident de plată a avut ca obiect aceeaşi filă de CEC în valoare de 5040 Ron pentru care OVIRA INVEST SRL mai fusese o dată în interdicţie bancară, în data de 11.11.2008!! Cine sunt cei vinovaţi pentru toate aceste gafe, ilegalităţi, abuzuri? Păi, în ordinea posturilor pe care le ocupă: Tonca Liliana – director executiv; Grigoriu Ionuţ Bogdan- consilier clienţi micro; Vitan Petre – consilier clienţi micro; Cazacu Florin – consilier clienţi zona rapidă; Coman Zoica- lucrător ghişeu. Iată de ce administratorul societăţii OVIRA INVEST SRL Giurgiu, în plângerea depusă la DNA în data de 01 martie 2011, îi acuză pe toţi cei numiţi mai sus de: „abuz în serviciu contra intereselor persoanelor, în formă calificată; uz de fals şi înşelăciune cu consecinţe grave raportat la art. 17 lit. „c” şi „d” din Legea 78/2000 actualizată”, considerând totodată că prin acţiunile diverse ale celor cinci funcţionari ai sucursalei Băncii, a fost blocată demararea contractului de credit ipotecar bancar (109/16345/21.05.2007), în valoare de 1.186.713 euro.

Şicane, farse, indiferenţă…

Sesizând atitudinea ostilă şi totodată sfidătoare a conducerii BCR Giurgiu, faptul că toate promisiunile şi angajamentele verbale făcute până atunci, cât şi cele scrise, nu au fost niciodată respectate,  soţii Duţă înaintează în data de 12.11.2008 un memoriu către preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor (ARB). În memoriu, cei doi îi aduc la cunoştinţă acestuia neregulile din BCR în ceea ce priveşte relaţia bancă-client, cât şi interdicţiile bancare ilegale şi abuzive comise împotriva OVIRA INVEST.

„Am mers personal la Barbu C-tin, director în cadrul ARB” – ne declara Daniela Duţă „ocazie cu care am primit asigurarea acestuia că memoriul meu va fi supus atenţiei Preşedintelui BCR – Dominic Bruyneseels – în aceeaşi zi, fapt care s-a şi întâmplat. Dovadă este adresa nr.99/17.11.2008, certificată prin Anexa nr.29. Cu toate astea un răspuns la memoriul depus am primit abia după 6 luni (13. 05.2009) ceea ce mi-a dovedit că nici de data aceasta cazul nu fusese studiat în esenţa lui. În conţinutul răspunsului Centralei BCR (nr.752/13.05.2009) directorul executiv, Mititelu Sorin Cristinel, continua seria de şicane şi farse la care fusesem supuşi până atunci, făcând  abstracţie în răspunsul dat, de modalităţile ilegale şi abuzive prin care firma OVIRA INVEST SRL fusese introdusă în CIP, având interdicţie bancară. Felul în care fusese abordată situaţia  reliefa faptul că nu se individualizaseră deloc cauzele reale pentru care filele de CEC nu aveau acoperire. Nu s-a ţinut cont nici de faptul că introducerea societăţii, pe care o administram, în CIP s-a făcut din greşeala şi omisiunile funcţionarilor Băncii giurgiuvene, lucru probat prin cererile de retragere din CIP formulate de Bancă, cereri pe care vi le-am pus la dispoziţie pentru realizarea acestui material. Mai mult, în conţinutul răspunsului formulat, pe care-l consider formal, de către organul de control bancar, se abordează teoretic funcţionarea acestui instrument bancar (fila CEC),  fiind invocată legislaţia în vigoare fără a se încerca studierea  cu profesionalism şi  în mod obiectiv a situţiei”, ne-a mai declarat Daniela Duţă. Întorcându-ne la momentul noiembrie 2008, OVIRA INVEST, care suferise în tot acest interval de timp prejudicii majore, era nevoită (în data de 14.11.2008) să-şi întrerupă activitatea. „La finele lunii noiembrie aveam să aflăm că dosarul OVIRA INVEST SRL Giurgiu fusese trimis în mod cu totul nejustificat, către Departamentul Workout Retail (n.red: un departament ce se ocupa de firmele cu probleme),  încă din momentul trimiterii lui către Centrala BCR, cu vreo două luni în urmă”, ne preciza  Daniela Duţă. Un alt abuz al BCR Giurgiu.

„După ce mi s-a aprobat tragerea tranşei nr. 4 din creditul acordat, tranşă în valoare de 71.788 euro, în conţinutul aceleiaşi adrese a BCR, în mod cu totul nefiresc şi ilegal, apare o menţiune care suna aşa: „ în cazul în care societatea va înregistra sume restante la credite, departamentul Workout Retail va demara procedurile de recuperare, prin executare silită. Menţionăm că membrii grupului Duţă – Telehoi (CIC 32787) respectiv: Duţă George; Duţă Dorina Daniela; SC OVIRA SRL şi SC OVIRA INVEST SRL se află sub administrare workout”. O menţiune în care apărea halucinant, după cum aţi observat, un  nume nou: cel al fostului asociat al lui Duţă George, Constantin Telehoi, de care cei doi soţi se despărţiseră încă din anul 2004. Ce rost avea oare acest  mic detaliu? O menţiune ce  parcă avea darul de a prevede dezastrul ce urma să vină. Evident tot cu concursul funcţionarilor aceleiaşi bănci: BCR Giurgiu!

Banca cere! Nu are nevoie de clauze…

„Dacă tot intrasem în horă trebuia să joc, acum, până la capăt!” – mai spune Daniela Duţă. „Aşa că pe 2 decembrie  2008 am solicitat motivat Centralei BCR, respectiv Direcţiei Workout Retail (WR), trageri din tranşa a cincea, în valoare de  133.105 euro. (vezi anexa nr. 33). Cinci zile mai târziu departamentul „WR” ne transmitea în scris un răspuns, solicitându-ne în acelaşi timp unele precizări în legătură cu stadiul lucrărilor, suplimentarea garanţiilor constituite până la acea dată, cât şi obţinerea unei scrisori de garanţie din partea FNGCIMM, de minimum 50% din valoarea creditului total, prin ipotecarea bunurilor proprietate personală a celor doi acţionari (soţii Duţă) precum şi cele ale celor două societăţi (OVIRA şi OVIRA INVEST).” Bănuind că din nou li se pregăteşte ceva , la rândul lor, soţii Duţă solicită departamentului „WR” să le menţioneze conform căror clauze contractuale Centrala BCR solicită garanţii suplimentare, atâta timp cât cele două părţi se aflau în cadrul aceluiaşi contract, aceleiaşi sume, iar investiţia se apropia de final, ajungându-se deja la trageri din tranşa a cincea. Iritată de această neaşteptată solicitare, conducerea Băncii nu a mai catadicsit să le răspundă celor doi Duţă în scris, mulţumindu-se doar să le dea un telefon, spunându-le scurt: „Banca cere, nu are nevoie de clauze contractuale!” Punct! O discuţie telefonică – cu telespeaker-ul deschis – avută în prezenţa contabilei firmei OVIRA INVEST, Ruse Maria, şi a secretarei Teodora Costea. Pentru

a-şi dovedi buna credinţă, Dana Duţă acceptă să dea departamentului „WR” din cadrul Centralei BCR ceea ce dorea, fiind de acord cu suplimentarea garanţiilor bancare, de fapt scopul principal pe care îl urmărea Banca. Pentru că nu mai avea însă încredere în BCR, Dana Duţă solicită la rândul său Băncii ca tragerea din credit să se facă în aceeaşi zi în care urmau să se semneze contractele de ipotecă.

Nimeni nu intuia însă că scenariştii pregăteau  o nouă şicană „made in BCR.” La data de 5 ianuarie SC OVIRA INVEST primea din partea Centralei BCR o adresă prin care era informată că la acea dată avea o datorie în valoare de 7383,31 euro, atrăgându-li-se atenţia celor doi Duţă, ca pe viitor să efectueze plăţile ratei lunare, în valoare de 6433,06 euro. Acest lucru era solicitat deşi în graficul de rambursare a creditului nu figura o astfel de sumă, şi mai ales la aceea dată. Nu era însă prima dată când BCR-ul născocea reguli noi în timpul jocului.

În data de 2 februarie 2009 SC OVIRA INVEST SRL Giurgiu face o ultimă încercare de a efectua trageri din credit. Răspunsul Băncii este însă la fel de scurt şi concis: „Mai întâi vrem suplimentarea garanţiilor!”,  dovedind că de fapt nu se urmărea în niciun caz finalizarea obiectivului ci, mai presus de toate, suplimentarea garanţiilor. Tot în cursul anului 2009 la sediul firmei OVIRA INVEST SRL are loc o întâlnire cu Luminiţa Revnic din cadrul Centralei BCR, Departamentul Executări Silite. La întrebările  legate de abuzurile comise de către funcţionarii BCR, doamna cu pricina demonstrează soţilor Duţă că este setată pe aceleaşi răspunsuri stereotip: „nu ştiu”, nu comentez”… Au urmat discuţii telefonice aproape zilnice cu salariaţii Centralei. Daniela Duţă a reuşit chiar şi o confruntare faţă în faţă cu reprezentanţii BCR  când a sperat iluzoriu că va găsi o rezolvare amiabilă a situaţiei şi respectiv că va putea continua şi finaliza lucrările în parametrii ajustaţi condiţiilor de criză din România. Şi de această dată  însă răspunsurile Băncii au fost evazive şi ambigue.

Au divorţat ca să convingă Banca!

Pentru că de fiecare dată, probabil intenţionat, Centrala alătura societăţii OVIRA INVEST numele societăţii OVIRA SRL, considerându-le „grup de firme”, soţii Duţă hotărăsc, de comun acord, să divorţeze! În acest mod – sperau ei – să salveze societatea, de influenţa nefastă a BCR, prin divorţ cele două societăţi nemaifiind considerate grup de firme!! Tot în această perioadă, pentru că OVIRA INVEST alunecase pe un trend descendent (vina aparţinând exclusiv Centralei BCR prin introducerea abuzivă şi ilegală în incidente de plăţi), se modifică tot cash- flow-ul societăţii, nemaiputându-se achita datoriile acumulate la SC OVIRA SRL, fapt care a condus la crearea unor grave probleme financiare. De precizat că cele două firme, prin obiectul lor de activitate, erau interdependente, problemele uneia afectând-o grav pe cealaltă. (SC OVIRA SRL producea geam termoizolant, fiind şi  principalul furnizor de materiale pentru SC OVIRA INVEST SRL, care producea tâmplărie din PVC şi aluminiu). Pe 7 ianuarie 2010, cu doar 3 zile  înainte de tragedia ce avea să se consume în viaţa soţilor Duţă, SC OVIRA INVEST SRL Giurgiu intra în insolvenţă. Una din marile firme locale, cu un număr de 50 de salariaţi, închidea porţile, după ce fusese şicanată în fel şi chip de o bancă ce ar fi trebuit să îi ajute pe proprietarii acestui proiect extrem de îndrăzneţ, şi nu să-i împingă în braţele disperării şi, în final, ale falimentului. În  aceeaşi plângere penală înaintată DNA-ului, personal procurorului şef al secţiei de Combatere a Infracţiunilor – Ţuluş Doru Florin – Daniela Duţă reclamă faptul că prin modul de acţiune şi documentele întocmite numiţii: Mititelu Sorin Cristinel- director executiv; Ionescu Cristina- şef Departament Workout Retail; Luminiţa Revnic – funcţionar în cadrul Departamentului Executări Silite; Puiu Hermina Raluca- coordonator proceduri juridice, toţi din cadrul Centralei BCR se fac vinovaţi de săvârşirea infracţiunilor de: „abuz în serviciu contra intereselor persoanelor în formă calificată”, „uz de fals”; fals material în înscrisuri oficiale şi înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave (raportat la atr. 17 lit. „c” şi „d „ din legea 78/2000 actualizată). Administratorul SC OVIRA INVEST, Daniela Duţă ne mai mărturisea un element ce merită amintit:  la solicitarea Centralei BCR, în data de 26.06.2007 firma pe care o administra încheiase cu Societatea  OMNIASIG o poliţă de Asigurare (F nr. 738197)  pe care o concesionase în favoarea BCR pentru suma de 1.158.259 euro având printre clauze şi pe aceea de asigurare pentru riscul de nefinalizare a investiţiei!. După intrarea societăţii în insolvenţă, Banca a executat asigurarea, recuperând suma asigurată. Acest fapt ne conduce la concluzia că Banca a avut în intenţie, de la bun început , ca falimentul societăţii să se producă înainte de finalizarea lucrărilor obiectivului!  Pentru ca scopul să fie atins, continuarea contractului trebuia stopată cu orice preţ, ceea ce s-a şi întâmplat în cele din urmă.

Milioane de euro la „judecata de apoi” a DNA

Fără a-i mai putea aduce înapoi soţul mort prin spânzurare (în data de 10 ianuarie 2010, la doar 3 zile după ce George Duţă fusese anunţat că intrase în insolvenţă), Daniela Duţă se hotărăşte să ceară, după doi ani de la dispariţia celui pe care l-a iubit mai mult decât pe orice, celor vinovaţi de această tragedie 2,5 milioane de euro şi daune morale în valoare de 5 milioane de euro. Trebuie precizat că deşi cazul a fost cercetat în prealabil  de circa 4-5 poliţişti,  şi ulterior de 2-3 procurori din cadrul Parchetului Giurgiu, demersurile văduvei Daniela Duţă au rămas până astăzi fără niciun rezultat. Cine ar mai fi avut timp de suferinţa şi nevoia de dreptate a unei biete femei singure, fără serviciu, obligată să facă faţă greutăţilor existenţei alături de singura sa fiică, ce, la rândul ei, şi-a întrerupt studiile la facultate pentru a-şi ajuta mama. După cum ne mărturisea, Daniela Duţă mai are încă multe de spus. Deocamdată ea speră ca DNA-ul să îndrepte o parte din răul ce i s-a făcut iar cei vinovaţi să plătească. Oricum, femeia este decisă să meargă mai departe spunând lumii întregi, tuturor autorităţilor internaţionale dacă va fi nevoie, nedreptăţile pe care le-a îndurat alături de soţul ei . Daniela Duţă mai declară că aceste mărturisiri sunt doar un prim episod din adevărurile pe care s-a decis să le destăinuie celorlalţi. Fostul administrator al SC OVIRA INVEST, pentru prima dată după tragedia ce s-a abătut asupra familiei sale, rupe tăcerea, făcând declaraţii incendiare despre moartea soţului său. Sinucidere sau crimă? Vom afla în curând! Până atunci trebuie să-i împiedicăm pe funcţionarii BCR să facă alte şi alte victime…

(Va urma)

* Toţi giurgiuvenii ce au avut experienţe similare cu funcţionarii sau conducerile unor bănci sau sucursale locale sunt aşteptaţi la sediul redacţiei noastre pentru a-i putea  ajuta să-şi recapete drepturile

Material realizat de Florian Tincu pe baza documentelor depuse la dosarul DNA şi a declaraţiilor d-nei Daniela Duţă.

3 COMENTARII

  1. Dna.Dana ,va inteleg si va felicit ca ati hotarat sa rupeti tacerea,….in aceiasi situatie sunt si eu cu BCR Leasing,mie mi-au dat un imobil pe contract cu 1600mp si in realitate are 700mp,si multe alte nereguli,…..cu ajutorul lui Dumnezeu si a Justitiei sper sa terminam in favoarea noastra si cei care si-au batut joc de noi sa plteasca miit,va doresc sa aveti putere sa mergeti pana la capat…..Doamne ajuta

  2. E trist ca e si adevarat si ca se intampla asa ceva. Si eu am o situatie similara, doar ca e vorba de BCR Iasi.Ma judec de ani buni si din pacate justitia este corupta.Banii si puterea politica fac legea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here