O discuție purtată vineri, 10 iulie, cu directorul SC Giurgiu Construcții Edilitare SA, Cristian Barbu, îi lămurește, după cum ne spunea acesta, pe locuitorii municipiului, asupra unei probleme majore a ultimei perioade: când se vor încheia lucrările de pe străzile din municipiu, devenite, de ceva timp, un calvar mai mult pentru șoferi, dar și pentru pietoni.

Astfel, directorul SC GCE SA preciza:

Lucrările le facem și în ordinea priorităților, a apariției lucrărilor și a capacității noastre de intervenție. Ne-am dori mai mult, dar asta este… La sfârșitul lunii august, însă, orașul va arăta altfel. Acum sunt șantiere peste tot dar vom finaliza spre sfârșitul lui august. Noi ne-am ocupat – la sensul giratoriu (n.r. sensul ce va fi înființat pe șoseaua București, în zona Petrom) – doar de subtraversări. Lucrarea o face firma Strabag, ei sunt în legătură cu cei care se ocupă de semaforizare, care trebuie anulată concomitent cu realizarea sensului giratoriu. Cred că acum se așteaptă ENEL-ul să coboare cablurile de pe stâlpii aceia mari, care nu își vor mai avea rostul și vor fi scoși. ENEL trebuie în primul rând să refacă rețeaua până la rândul doi de stâlpi, după care stâlpii vor trebui scoși de acolo.

E o chestiune de câteva zile, dar ei trebuiau, acum, să facă balizarea sensului giratoriu. Astfel, se desființau semafoarele, lumea începea să circule în regim de sens giratoriu, iar la interior se puteau apuca de lucrarea mare. Acolo trebuie săpat până la apă, la rețeaua electrică pentru alimentarea fântânii. După aceea, puteau să înceapă și construcția, pentru că nu poți să închizi artera principală a municipiului. Eu mă așteptam să termine mai repede, dar nu cunosc motivele pentru care s-a întârziat”, mai spunea directorul Barbu.

Astfel, conform celor precizate de directorul SC Giurgiu Construcții Edilitare SA, în cel mult o lună de zile, inconvenientele create de lucrările de modernizare (fie că sunt cele realizate prin proiectul de mobilitate urbană, finanțat din fonduri europene, în cadrul căruia societatea pe care o conduce îi completează în lucrări pe cei de la Strabag, acolo unde este nevoie – lucrări nefinanțate de UE, fie că sunt lucrări de reparații ample), vor dispărea, iar aspectul municipiului va fi unul total schimbat.  

(Jurnal)