Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice (COPAC) din România vrea să pună în practică un program prin care, în fiecare zi, timp de 8 ore, un operator să răspundă la toate apelurile bolnavilor. Programul va fi lansat în cadrul „Săptămânii pacienţilor”, între 11 şi 17 martie.

Ideea Telefonului Pacientului este un proiect al COPAC, şi a pornit din nevoia de informare a bolnavilor şi de semnalare a problemelor pe care aceştia le au. COPAC se angajează să direcţioneze aceste solicitări către instituţiile naţionale cu responsabilitate în domeniu şi să monitorizeze modul cum se răspunde problemelor semnalate. Proiectul va fi lansat în această primăvară în cadrul „Săptămânii pacienţilor”. Totodată, comunicarea şi consultarea între autorităţi şi asociaţiile de pacienti trebuie să fie mai prezente ca oricând în definirea politicilor care privesc pacientul. Asociaţiile de pacienţi pot şi trebuie să informeze pacienţii, dar şi să se lupte pentru ca aceştia să beneficieze de un sistem performant de sănătate care să le asigure accesul la tratament. (JGR)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here