liliana-CiobanuConform unui comunicat primit la redacție, deputatul PSRO de Giurgiu, Liliana Ciobanu, sprijină cadrele didactice din judeţ în raport cu autorităţile statului. Recent domnia sa  a venit cu cu o interpelare laministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Sorin Câmpeanu, în care a prezentat solicitările profesorilor giurgiuveni în legătură cu derularea examenului de definitivat.

Iată ce menționează deputatul giurgiuvean în scrisoare: „Un grup important de cadre didactice din judeţul Giurgiu vă transmit, prin intermediul meu, un set de propuneri privind modificarea examenului de  definitivat. Susţinând că nu vor milă, ci doar să fie trataţi decent şi să nu mai fie umiliţi, profesorii giurgiuveni vă roagă să luaţi în considerare următoarele modificări”, a arătat deputatul Liliana Ciobanu în documentul oficial trimis conducerii Ministerului Educaţiei.

Parlamentarul giurgiuvean i-a  trimis ministrului și o listă cu propuneri ale dascălilor din Giurgiu, pe care v-o redăm în rândurile de mai jos: 

„1. Să nu mai fie restrictionati de numar de examene si sa li se permita sa participe la examene de cat ori pot in timp de 10 ani de la absolvirea facultatii, atunci cand pot spune ca au capatat experienta suficienta la catedra (cadrele didactice au voie sa participe acum la examenul de definitivat de 3 ori in 7 ani de la absolvirea facultatii sau a altei forme de invatamant).; 2. Posibilitatea de a alege un centru universitar, altul decat cel pe care l-au absolvit, pentru sustinerea examenului. Considera ca profesorii universitari sunt singurii care le pot evalua lucrarile in mod corect, iar universitatile vor fi motivate sa sustina cursuri de perfectionare pentru acest examen, pentru candidati.;  3. Asistentele pe care le fac inspectorii de specialitate sau profesorii metodisti profesorilor inscrisi la examenul de definitivat si in urma carora candidatii primesc o nota sa fie considerate proba practica, nota finala sa fie media aritmetica a celor 2 note ( nota proba practica + nota examen/2) si sa nu fie mai mica de nota 8; 4. Pentru ca evaluarea sa fie cat mai obiectiva, subiectele trebuie formulate clar, iar fiecare subiect trebuie insotit de marcari de evaluare clar formulati, pentru a nu lasa loc de interpretare.; 5. Punctajul trebuie impartit in raspuns complet/partial/inexistent.; 6. Daca in urma reevaluarii se constata ca exista diferenta mai mare de un punct între prima evaluare si evaluarea a doua, este necesara formarea unei a treia comisii

 Liliana Ciobanu i-a cerut totodată  ministrului Sorin Câmpeanu să le răspundă profesorilor din Giurgiu şi să le spună dacă are în vedere propunerile lor pentru viitoarele examene de definitivat.

(Jurnal)

 

2 COMENTARII

  1. Stimată doamnă, cu tot respectul, îmi permit să vă spun că sunteţi în eroare, iar cauza pe care o susţineţi este de fapt una dintre cauzele pentru care învăţământul românesc (la nivel naţional şi în mod special cel din judeţul nostru) este în derivă, fără şanse de a se redresa, atât timp cât există iniţiative de tipul acesteia a dumnevoastră!
    Aş vrea să vă prezint punctual şi concret unde anume greşiţi fundamental, în speranţa că pentru viitoarele dumneavoastră iniţiative vă veţi documenta mai bine.
    1. Propunerea de a susţine examenul de definitivat în interval de 10 ani de la absolvirea facultăţii este halucinantă. Pe parcursul a 10 ani de activitate didactică, un cadru didactic pregătit cât de cât (nu zic performant), poate avansa în ierarhie obţinând inclusiv gradul didactic I ! Să ai la dispoziţie zece ani pentru a obţine definitivatul este de-a dreptul dramatic! La generaţiile de copii în faţa cărora se prezintă aceste cadre didactice timp de zece ani, v-aţi gândit??
    2. Posibilitatea de a alege un centru universitar este tot o găselniţă, mai ales că subiectele sunt unice la nivel naţional. Aceasta este o mare neregulă care se practică pentru gradele didactice II şi I: în felul acesta, cadre didactice foarte slab pregătite au obţinut aceste grade! În câţiva ani, Universitatea Bucureşti va ajunge să nu mai organizeze aceste examene, din lipsă de candidaţi. Ce se ascunde în spatele acestei situaţii? Ei bine, Universitatea Bucureşti, unde aceste examene sunt absolut gratuite şi organizate corect, este considerată prea exigentă, foarte mulţi candidaţi nereuşind să le promoveze. Astfel, sunt alese centre de examen din ţară, centre care practică taxe şi diverse colecte de bani pentru comisii, garantând reuşita la examen. La aceste centre, candidaţii promovează în masă şi cu note mari care nu reflectă nici pe departe maturitatea profesională a cadrului didactic respectiv. Vă rog să vă informaţi asupra semnificaţiei gradului didactic!
    3. În privinţa luării în considerare a notei obţinute la asistenţele efectuate de inspectori şi profesori metodişti, mi-aţi stârnit un râs sarcastic ! Vă puteţi explica cum se face că la aceste asistenţe, toţi profesorii obţin note de 9 (rar) şi de 10 (în 99% din cazuri), iar la examenele de titularizare şi de definitivat obţin doar note de 1, 2 şi 3 ? Credeţi că este posibil ca un cadru didactic să fie extrem de talentat la clasă şi să susţină lecţii absolut superbe, fără ca demersul lui pedagogic să fie bazat pe nişte cunoştinţe teoretice solide în specialitate şi în metodica predării specialităţii ? Permiteţi-mi să mă îndoiesc ! Asistenţele de care vorbiţi sunt de un formalism înfiorător: reprezintă doar un prilej de excursie prin judeţ, de masă festivă şi de pacheţel cu fundă la plecare! Lucrurile exact aşa se petrec: ai inspecţie, trebuie să mergi cu maşina să-ţi iei inspectorul, să-l aşezi la masă, să-l omeneşti, la plecare să-i pui şi ceva în traistă şi să-l duci acasă! Nu mă credeţi? Verificaţi!
    4. Subiectele SUNT formulate clar şi nu lasă loc de interpretări. Sunt de neînţeles pentru candidaţii care nu au nimic în comun cu învăţământul, abonaţi de ani de zile la aceste examene, pe care le ratează sistematic, dar care ocupă totuşi posturi şi se prezintă la catedră, în faţa elevilor. Şi ne mai întrebăm de calitatea învăţământului? Şi ne mai plângem de rata de promovare a examenului de bacalaureat, unde judeţul nostru este an de an la coada clasamentului?
    Mă declar profund dezamăgită de implicarea dumneavoastră în susţinerea unei astfel de cauze!

  2. Cu tot respectul pentru doamna Liliana Ciobanu,socot că cel mai îndrituit să prezinte asemenea propuneri Ministrului Educației este șeful Inspectoratului Școlar Județean .După caz,se pot exprima sindicatele din învățământ și diferite asociații ale cadrelor didactice.Din câte am văzut pe la TV,parlamentarii adresează diferite interpelări miniștrilor în ședințele de plen.In caz contrar este doar o”lovitură de imagine”!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here