646x404Foto: Așa arată multe porțiuni ale unei șosele care a fost reparată chiar anul trecut. Credeți? 

Am primit la redacție adresa destinată directorului general din CNADNR Narcis Ștefan Neaga de către deputatul giurgiuvean Liliana Ciobanu  privind situaţia decopertării covorului asfaltic de pe DN 5 (Giurgiu- București)

Printre altele deputatul exălică faptul că Drumul Naţional 5, care face legătura între Bucureşti şi Giurgiu, nu este doar un simplu drum naţional, ci este o arteră cu ramificaţii internaţionale, prin asigurarea legăturii dintre Capitala României şi Bulgaria şi sud-estul Europei, și că  de-a lungul timpului, această şosea de viteză a fost scena unor accidente tragice, în care zeci de oameni şi-au pierdut viaţa, din motive diferite. Una dintre circumstanţele producerii accidentelor rutiere – explica Liliana Coobanu – o constituie şi starea unor porţiuni ale DN 5. Astfel, în prezent, între kilometrii 14 şi 8, respectiv pe şase kilometri, stratul de uzură asfaltică fiind desfoliat.

Ea mai precizează că  această lucrare a fost executată anul trecut, când a fost raşchetat covorul asfaltic şi a fost turnat altul nou. Între timp însă, asfaltul nou a dispărut cu desăvârşire, rămânând şoseaua în poziţia iniţială, fără asfalt! În discuţie este societatea Gecor, care ar fi efectuat lucrările pe DN 5 fără a avea documentele în ordine, respectiv fără autorizaţia de construire emisă de instituţia dvs.. Firma respectivă mai este acuzată că a efectuat lucrarea cu materiale de slabă calitate, astfel încât durata de viaţă a investiţiei a fost extrem de scurtă.

Deputatul Ciobanu solicită directorului CNADNR un răspuns scris la următoarele întrebări :

  1. De ce este nevoie de noi lucrări la DN 5, între km 14 şi 8, din moment ce în zonă s-a intervenit cu doar câteva luni în urmă?
  2. Există un acord între CNADNR şi firma executantă cu privire la derularea acestor investiţii la covorul asfaltic?
  3. Care sunt pierderile totale suferite de CNADNR pentru reluarea procedurilor de licitaţii privind lucrările pe DN5?

Până atunci poate ne răspunde giurgiuveanul nostru Marian Mina , director general al rudei mai mici a Companiei, Direcția de Drumuri și Poduri București, care de când ocupă această funcție nu face decât promisiuni sforăitoare , fiind tot mai des văzut  la brațul  liderului PSD Giurgiu, Nicolae Bădălău, care numai de șoseaua Giurgiu -București nu-i pasă atâta timp cât domnia sa conduce un ditamai mastodontul de multe zeci de mii  de euro, bucata, cumpărat din diurna de senator , evident!  (Jurnal)