razvan-cucÎn cadrul unei conferinţe de presă  , administratorul public al judeţului Giurgiu, Răzvan Cuc, în calitate de proaspăt președinte ales al celor trei Asociaţii de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) din județul nostru, a prezentat stadiul în care se regăsesc la ora actuală acestea, precum și planurile pe care noua conducere le are în vederea dezvoltării lor. 

 În ceea ce priveşte ADI-ul de „Iluminat Public Eficient”, activitatea structurii nu a fost, până acum, una foarte complexă, principalul atribut al acesteia fiind achiziționarea de energie pentru UAT-uri, ceea ce a însemnat anumite reduceri la preț, lucru care i-a bucurat foarte mult pe primarii care au obținut acest contract. Am avut discuţii cu cei din aparatul tehnic şi i-am rugat să se canalizeze pe identificarea proiectelor europene pe care le-am putea accesa. În curând, se va deschide o nouă Axă pe POR și trebuie să vedem dacă suntem eligibili. De asemenea, mai există și alte tipuri de fonduri ce ar putea fi accesate, cum ar fi cele de investiții norvegiene. Este un ADI în care avem mult de lucru, dar sunt convins că, bazându-ne pe competența echipei de acolo, vom avea succes în tot ceea ce ne-am propus – a declarat Răzvan Cuc.

Referindu-se la ADI-ul de Deșeuri, acesta a precizat că darea în folosință a Gropii de gunoi de la Frătești a fost tergiversată din cauza modului în care s-au derulat licitațiile și că speră ca cel mai târziu la începutul luni noiembrie, aceasta să devină funcțională: Întârzierea de 4 ani s-a datorat, după cum bine se știe, contestației făcute de firma care, în mod legal, trebuia să câștige licitația, ceea ce s-a și întâmplat, însă abia acum. Acest lucru a însemnat inclusiv deteriorări ale bunurilor din unitate, ce trebuie remediate, pentru ca operatorul să preia amplasamentul așa cum se cuvine. În acest sens, a fost demarată o expertiză pentru a ști cu exactitate care sunt problemele, astfel încât să le remediem cât mai repede. O altă problemă a fost descoperită și în ceea ce privește licitația pentru atribuirea zonelor către cei doi operatori care au câștigat., în sensul că la elaborarea caietului de sarcini, ar fi trebuit consultați și primarii, astfel încât acest caiet de sarcini să fie adaptat nevoilor județului. Sunt probleme și cu cele 80 de puncte de colectare din localități, care au fost amplasate chiar în fața gospodăriilor, generând adevărate focare de infecție, a mai spus Cuc.

(Teodora Nicolau)

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here