În mod normal, neatenția se plătește. Însă, nu și-n supermarket. Dacă ați cauzat deteriorarea unui produs, din greșeală, nu vă grăbiți să-l plătiți. Iată soluția prin care puteți scăpa plata unei sticle sparte, de exemplu!

Oricui i se poate întâmpla să spargă o sticlă de vin din supermarket ori să doboare un produs din supermarket, de pe raft. Ei bine, vina nu-i aparține în totalitate clientului, de aceea nu vă grăbiți să plătiți daunele.

De exemplu, atingerea accidentală a unei sticle duce la căderea și spargerea ei. În aceste condiții, verificați dacă există bare de protecție. Legal, este obligatorie existența unor astfel de bare în raionul de băuturi, pentru a stabiliza produsele. Absența acestor bare poate duce la deteriorarea produselor. În acest caz, vina aparține, în totalitate, lucrătorilor din magazine.

Potrivit standardelor pentru amplasarea mărfurilor trebuie să existe o anumită distanță dintre rafturi. Astfel, cu cât suprafața magazinului e mai mare, crește și distanța dintre rafturi:
1,4 m – pentru suprafețe de până la 100 m 2
1,6 m − pentru suprafețe de 100-150 m².
2 m − pentru suprafețe de 150 – 400 m².
2,5 m − pentru suprafețe de 400 m².

În cazul în care vi se cer daune, cereți cartea de reclamații. Descrieți acolo modul în care s-a petrecut totul. În caz contrat, puteți suna oricând la Agenția pentru Protecția Consumatorilor pentru a vă lămuri situația.

(Jurnal)