cardul-de-sanatate-pastrat-cu-sfintenie-la-tara-problemele-din-sistem-nu-au-disparut-121399Ce trebuie să faci atunci când sistemul te dă ca ”neasigurat”!

Mulți s-au întrebat în ce au constat bâlbele procesul de distribuire a cardurilor de sănătate, disfuncșionalități care au dus la o adevărată isterie în anumite orașe. Întrebat care au fost motivele pentru care medicii de familie și asistentele acestora  au întâmpinat  probleme la activarea acestora ,  președintele Casei județene de Asigurări de Sănătate Giurgiu, Marin Constantin , ne-a spus: Ca orice sistem care este accesat  de mai mulți consumatori în același timp evident că și sistemul care asigură aceste operații de activare a cardului de sănătate s-a blocat. În primele zile ale lunii au fost înregistrate chiar și 9.000 de accesări concomitent, pe serverul CJAS! Evident că la acest trafic au apărut și problemele. Fac remarca însă că mulți  au înțeles greșit prezentându-se imediat după data de 1 mai pentru activarea cardului ceea ce a condus la o aglomerație nejustificată. Precizez că activarea acestuia se face la prima prezentare a pacientului la medicul de familie și nu imediat după intrarea în vigoare a acestui proces.  La întrebarea ce se întâmplă cu acei pacienți care nu au intrat încă în posesia cardului , sau în situația când acesta  nu poate fi deschis , președintele CJAS Giurgiu ne-a explicat: Asigurații care nu au primit cardul de sănătate se pot prezenta la medic fără alte documente doveditoare. Furnizorul , în cazul de față medicul de familie sau spitalul are obligația să verifice în sistem, calitatea de asigurat a pacientului. Totodată în cazul în care asiguratul nu poate utiliza cardul național de sănătate din diverse motive, furnizorii de servicii medicale sunt obligați, conform prevederilor Ord. Nr. 557/246/2015 , să acorde serviciile medicale necesare prevăzute de H.G. 400/2014, dar cu mențiunea ca motivul pentru care pacientul nu poate prezenta / utiliza cardul  să fie bine întemeiat!

Președintele Casei de Asigurări a mai menționat și faptul că celor cărora la accesarea cardului le apar termeni de genul invalid sau neasigurat pot cere furnizorului (medic, asistentă etc.) să  ia urgent legătura cu CJAS Giurgiu  pentru ca eroarea să fie îndreptată pe loc, aceasta fiind cea mai simplă metodă.

(T. Florian)