Încă de la începutul acestei săptămâni, au reapărut problemele în traficul din Vama Giurgiu. Dacă, până acum, era vorba despre condiţii meteo nefavorabile, ninsori şi viscol, care împiedicau sau chiar blocau circulaţia Tirurilor, de câteva zile cozile de Tiruri sunt din ce în ce mai mari, fără a se şti exact care este explicaţia. De altfel, situaţia de la Vama Giurgiu a ajuns în atenţia autorităţilor bulgare, atât Ministerul de Interne, cât şi cel de Extrene din ţara vecină denunţând problemele de aici. Astfel, Ministerul bulgar de Interne consideră că problemele de la punctul de frontieră Giurgiu-Ruse sunt cauzate de „ritmul lent al verificării documentelor de către partea română”.  La rândul său, Ministerul bulgar de Externe a denunţat, miercuri seara, situaţia de la punctul de frontieră Giurgiu – Ruse, unde sunt coloane lungi de TIR-uri care aşteaptă să treacă în Bulgaria. „Bulgaria consideră inacceptabile acţiunile de blocare a liberei circulaţii a persoanelor, mărfurilor şi vehiculelor, un principiu fundamental al Uniunii Europene”, a comunicat diplomaţia bulgară, cerând clarificări din partea Bucureştiului în legătură cu această situaţie. Sute de TIR-uri aşteaptau, joi, în Vama Giurgiu, la punctul de frontieră către Ruse, Bulgaria, coloana de maşini întinzându-se pe o distanţă de aproximativ 30 de kilometri, aglomeraţia fiind cauzată şi de controlul amănunţit făcut de poliţiştii de frontieră. Coloana formată în ultimele 12 ore atingea 30 kilometri pe drumul care face legătura între Capitală şi Vama Giurgiu, de la intrarea în localitatea Daia şi până la punctul de frontieră Giurgiu-Ruse. Autorităţile de frontieră române şi bulgare au suplimentat personalul, dar la un moment dat pe sensul de ieşire din România spre Bulgaria aşteptau aproximativ 800 de vehicule. „Ca urmare a condiţiilor meteorologice favorabile, în Vama Giurgiu s-a prezentat un număr foarte mare de tir-uri, iar concomitent se face o verificare în baza analizei de risc, un control amănunţit asupra actelor autovehiculelor, a încărcăturii acestora şi a actelor de destinaţie a mărfurilor. Au fost contactate şi autorităţile bulgare pentru luarea măsurilor în vederea unui control eficient şi fluent. Practic, controlul fiecărui tir durează şapte minute, dar este un număr foarte mare de automarfare. În acest moment, coloana a mai scăzut şi se lucrează pentru control în continuare”, a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Giurgiu, subinspector Mihaela Simion. Ce înseamnă, de fapt, această analiză de risc? Greu se spus… Să aibă oare vreo legătură controalele extrem de amănunţite din Vamă cu „ordinul” dat de prim-ministrul Ungureanu pentru aducerea la buget a 2 miliarde de euro din combaterea evaziunii fiscale? Aşteptăm cu interes şi rezultatele acestor controale, care să justifice crearea acestei situaţii în Vama Giurgiu…

JGR

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here