poza-strandulcrangasi_40737600Pentru că ne aflăm în plin sezon estival, iar ştrandurile, piscinele şi bazinele de înot sunt la mare căutare în rândul giurgiuvenilor şi nu numai, comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (C.J.P.C.) Giurgiu au întreprins o serie de controale în aceste locuri, pentru a verifica gradul de respectare al prevederilor legale în ceea ce priveşte felul în care sunt prestate serviciile aici.

Astfel, potrivit declaraţiei comisarului – şef adjunct al C.J.P.C. Giurgiu, Fabian Ţârcă, pentru publicaţia ”Jurnal giurgiuvean”, în perioada 11.07. – 22.07.2016, au fost derulate 9 acţiuni de control la operatori economici din judeţul Giurgiu care comercializează produse alimentare şi prestează servicii de administraţie publică, în incinta ori în apropierea ştrandurilor şi a piscinelor. În cadrul acestor acţiuni de control, au fost verificate 2.512 kg de produse alimentare (printre care – carne tocată, îngheţată, produse de patiserie, băuturi alcoolice şi răcoritoare), în valoare de 23.699 lei, dintre care 212 kg de astfel de produse, în valoare de 3.349 lei, prezentau abateri de la prevederile legislaţiei privind protecţia consumatorilor. Dintre aceste abateri, menţionăm: informarea incompletă a consumatorilor în listele de meniu; produse etichetate incomplet; materii prime (piept de pui, muşchi de porc, etc,) păstrate în condiţii de refrigerare, lipsind termenul de păstrare în aceste condiţii; oferte promoţionale, din care lipsea perioada valabilă a promoţiilor, precum şi neafişarea preţurilor corespunzătoare pentru anumite produse.

De asemenea, am mai fost informaţi că în aceeaşi perioadă au fost efectuate 5 acţiuni de control la operatori economici din judeţul Giurgiu care deţin piscine descoperite şi ştranduri. În urma acestor controale s-a constatat că un operator economic nu avea afişată lista tarifelor percepute pentru serviciile prestate la piscina descoperită, iar în cazul unui alt operator, nu exista marcată adâncimea pe marginea bazinelor şi, ca atare, s-a dispus măsura de oprire temporară a prestării serviciilor până la intrarea în legalitate.

În urma tuturor acestor controale, au fost întocmite 7 procese verbale de constatate şi 7 procese verbale de constatare a contravenţiei, prin care s-a dispus o măsură de oprire temporară a prestării serviciilor şi 3 măsuri de oprire temporară a comercializării până la remedierea deficienţelor, pentru 84 kg de produse alimentare în valoare de 957 lei. Totodată, au fost aplicate 10 sancţiuni contravenţionale, dintre care 5 amenzi în valoare de 13.500 lei şi 5 avertismente.

Comisarul-şef adjunct, Fabian Ţârcă, ne-a mai precizat că spre deosebire de anii anteriori, a fost constată o scădere a numărului de operatori economici care nu respectă legislaţia privind protecţia consumatorilor, ceea ce înseamnă că aceştia au început să conştientizeze riscurile la care se expun şi la care îi expun pe cetăţeni neîndeplinind condiţiile privind calitatea produselor pe care le comercializează şi a serviciilor pe care le prestează.

Teodora Nicolau

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here