Crucea Roşie Giurgiu ar putea rămâne fără spaţiul pentru cabinetul stomatologic

Cu circa doi ani în urmă, în iulie 2008, prin Hotărârea nr. 13 (număr cu ghinion!) a Consiliului Judeţean Giurgiu, se atribuia în folosinţă gratuită, pe o perioadă de 15 ani, un spaţiu în suprafaţă de 36 de metri pătraţi, din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Giurgiu – Pavilion vechi, Crucii Roşii Giurgiu, în vederea amenajării unui cabinet stomatologic. La mai mult de un an de la atribuirea spaţiului, printr-o adresă datată 14 decembrie 2009, conducerea Spitalului a solicitat atribuirea acestui spaţiu Spitalului, având în vedere că până la acea dată cabinetul stomatologic nu funcţionase nici măcar un minut. Pe 22 martie 2010, Spitalul Judeţean de Urgenţă Giurgiu a revenit cu o nouă adresă, cu precizarea că acest spaţiu le este necesar pentru înfiinţarea unui compartiment de Recuperare Neuromotorie care să asigure recuperarea neurologică a bolnavilor cronici din secţia Neurologie în regim de spitalizare. Pe data de 5 mai, conducerea Consiliului Judeţean a informat Societatea Naţională de Cruce Roşie – filiala judeţeană Giurgiu asupra intenţiei de a revoca hotărârea din anul 2008, deoarece „nu a fost îndeplinit scopul pentru care spaţiul a fost atribuit în folosinţă gratuită”. Conform celor afirmate de consilierul juridic al Consiliului Judeţean, Daniela Pătru, cea care a întocmit referatul de specialitate, filiala judeţeană a Crucii Roşii nu ar fi răspuns la niciuna dintre adresele trimise şi nici la notificarea Consiliului Judeţean. În apărarea lor, reprezentanţii Societăţii Naţionale de Cruce Roşie – filiala judeţeană Giurgiu, ne-au pus la dispoziţie una dintre adresele trimise către Consiliul Judeţean. Este vorba despre adresa nr. 7/2.02.2010, prin care se aduce la cunoştinţa conducerii CJ situaţia cabinetului stomatologic primit de la Crucea Roşie Germană: „scaunul stomatologic este prevăzut cu un aparat de radiologie dentară şi pentru a lucra cu acest aparat este necesară o autorizaţie de lucru care se eliberează de ANCRSIAC – Comisia nucleară. Eliberarea autorizaţiei implică modificarea spaţiului de lucru prin construirea unui zid cu protecţie de plumb, respectând normele de funcţionare din România”. Doar că lucrarea cu pricina este extrem de costisitoare, aşa că până la data redactării răspunsului nu fusese identificat niciun posibil sponsor. De altfel, cheltuielile făcute de filiala locală a Crucii Roşii au fost semnificative, directorul Marian Măcelaru spunând că acolo s-au făcut investiţii în tavane false, schimbarea instalaţiei electrice, tocăriei, reparaţii ale pereţilor, aparatura fiind montată dar neputându-se lucra în lipsa autorizaţiei speciale. Ce se va întâmpla cu aparatura, în condiţiile în care aleşii judeţeni au decis revocarea hotărârii din 2008? Nimeni nu ştie!

Opt săli din Policlinica Giurgiu vor fi vândute prin licitaţie

Conform Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 68/2008 privind vânzarea spaţiilor proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ teritoriale cu destinaţia de cabinete medicale, precum şi a spaţiilor în care se desfăşoară activităţi conexe actului medical, a fost întocmită o listă cu spaţiile medicale din cadrul Policlinicii Giurgiu, care au fost vândute deja conform prevederilor legale. În această listă nu au fost incluse spaţiile ocupate de instituţii publice (Spitalul Judeţean de Urgenţă Giurgiu, Direcţia de Sănătate Publică, spaţii aferente unor activităţi de interes judeţean), acestea rămânând în proprietatea privată a judeţului Giurgiu şi în administrarea instituţiilor amintite.

Cum în Policlinica Giurgiu funcţionează şi cabinete stomatologice, acestea trebuiau să fie dotate, pentru buna funcţionare, conform normelor de funcţionare a acestora, cu sală de aşteptare, grup sanitar, sală de tratamente, cabinet de consultaţii propriu-zis şi spaţii pentru depozitare.

Doar că aceste criterii nu erau îndeplinite în totalitate, astfel că aleşii judeţeni au decis vânzarea, prin licitaţie publică cu strigare, a unui număr de opt spaţii din incinta Policlinicii, după cum urmează: la parter, două încăperi, care au ca destinaţie izolator pentru boli cu transmitere respiratorie şi cu transmitere digestivă, la primul etaj, patru încăperi cu destinaţia de sală de sterilizare, spaţiu de depozitare materiale de curăţenie, săli de tratament şi săli pentru vaccinare, iar la etajul al doilea, o încăpere cu destinaţia de sală de tratament. Suprafaţa totală ce urmează a fi vândută este de 83,43 metri pătraţi, iar suma ce se aşteaptă a fi încasată, ca urmare a preţului de evaluare, este de 102.730 de lei.

Alocaţiile de hrană pentru copiii aflaţi în grija asistenţilor maternali au fost majorate

După ce, în urmă cu circa două luni, alocaţiile de hrană destinate asistaţilor internaţi în centrele speciale ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi pentru Protecţia Copilului Giurgiu fuseseră majorate, o bună parte a asistenţilor maternali profesionişti – care au în îngrijire copii aflaţi în sistemul de protecţie al DGASPC – şi-au manifestat nemulţumirea faţă de decizia consilierilor judeţeni. „Cu ce sunt mai presus copiii din centre decât cei pe care îi îngrijim noi?”, se întrebau asistenţii maternali profesionişti. Doar că, în ultima şedinţă ordinară a Consiliului Judeţean Giurgiu, de vineri, 28 mai, s-a făcut dreptate. Începând cu data de 1 iunie, alocaţia de hrană pentru un copil cu vârsta cuprinsă între 0 şi 4 ani, aflat în grija unui asistent maternal profesionist, va fi de 7,3 lei pe zi, faţă de 5 lei, cât era până la 1 iunie, iar pentru copiii şi tinerii aflaţi în plasament la asistenţi maternali profesionişti, grupa de vârstă 4 – 26 de ani, alocaţia de hrană se majorează la 10 lei pe zi, faţă de 7,3 lei cât era până la majorare.

Ultima actualizare a sumelor pentru hrana copiilor şi tinerilor aflaţi în plasament la asistenţii maternali profesionişti a fost făcută la 1 mai 2008, iar preţurile alimentelor s-au tot majorat în acest interval de timp, astfel că sumele vechi nu mai acopereau necesarul de hrană pentru un copil sau pentru un tânăr.

Schimbări în structura Consiliului Judeţean Giurgiu

Cea mai recentă Şedinţă a Consiliului Judeţen, desfăşurată vineri, 28 mai, a avut pe ordinea de zi şi câteva puncte ce au vizat modificarea componenţei Consiliului. Astfel, doi consilieri PNL şi unul al Partidului Democrat Liberal au fost înlocuiţi de alţi colegi. Concret, Marin Arambaşa şi Stelian Ficleanu, aleşi pe listele PNL, au demisonat din funcţiile de consilieri judeţeni, deţinute din 22 iunie 2008 şi, respectiv, 27 februarie 2009, iar Constantin Dumitru – consilier PDL şi-a înaintat, la rândul său, demisia din această funcţie. Dacă în cazul primilor doi consilieri, în documentele înaintate nu se precizează motivul demisiei, în demisia lui Constantin Dumitru se arată clar şi motivul: incompatibilitatea în care a intrat, odată cu alegerea sa în funcţia de primar al comunei Floreşti-Stoeneşti, în martie 2010. În aceste condiţii, conducerea Consiliului Judeţean a supus plenului Consiliului două proiecte de hotărâre ce vizează încetarea de drept a calităţii de consilier judeţean, înainte de expirarea mandatului şi declararea vacantă a locurilor ocupate de cei trei demisionari. Conform legii, cele trei locuri rămase vacante au fost ocupate de următorii pe listele celor două partide, respectiv Adrian Chiran şi Paul Dumitru, din partea Partidului Naţional Liberal, şi Cătălin Matei, din partea PDL. Toţi trei au depus jurământul în cadrul aceleiaşi şedinţe.

JGR

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here