Din cauza pierderilor uriase, conform analistilor publicatiei Capital, cele trei companii aviatice românești Tarom, Carpatair si Blue Air  nu ar mai avea  nicio șansă să se redreseze în acest an.

Anul 2007 a fost ultimul an profitabil al operatorilor aerieni români. Un mediu extrem de competitiv, decizii proaste, dar și un dram de ghinion au făcut ca profitul să se transforme în pierderi insuportabile, iar durata de viața a companiilor să mai fie doar o chestiune de ani. Criza economică și-a pus amprenta pe profiturile giganților, aproape toți înregistrând pierdere pe rutele intraeuropene în această perioadă scrie publicatia Capital.

Mai mult, avântul low cost i-a determinat să-și transforme companiile regionale în operatori cu costuri reduse. În aceste condiții, în cele mai fericite scenarii, doar măsuri extrem de bune și bine aplicate, implementate în zodia norocului, mai pot ridica de la sol companiile românești în 2013, anul în care se așteaptă privatizarea unui pachet de 20% a operatorului național.
Operatorul low cost a fost ultima companie care a trecut pe pierderi, aceasta menținându-și profitul până în 2011, an în care și cifra de afaceri a scăzut cu 20%, iar Wizz Air i-a luat poziția de lider. Lovitura de imagine primită de Blue Air a venit în două etape. Prima a fost atunci  când a fost arestat proprietarului său, Nelu Iordache, iar cea de-a doua când Romstrade (firmă care deține 89% din acțiunile operatorului) a intrat în insolvență. Gheorghe Răcaru, director de dezvoltare și acționar minoritar al companiei a declarat ca Blue Air nu ar avea de ce să fie afectată de scandalul în care este implicat Nelu Iordache si se așteapta o creștere a cifrei de afaceri,  încasările fiind pe trendul normal.
Din afara companiei altii spun ca operatorul nu mai face fata competiției si ca de fapt  Compania ar fi fost creată doar pentru a fi vândută. Greu de crezut că au de unde să o finanțeze, menționându-se că de mai multe ori companiei i s-a cerut insolvența pentru neplata datoriilor, dar de fiecare dată Nelu Iordache le-a achitat pe ultima sută de metri.  O companie low cost își vinde anticipat biletele și poate renaște ca pasărea Phoenix , sustin  unii. Rezultatul îl vom vedea la toamnă. Potrivit unei analize Capital, valoarea de piață a companiei este negativă, lucru care face improbabilă vânzarea Blue Air în viitorul apropiat. Aceasta veste proasta se adauga celei conform careia realizarea unui aeroport  la Adunatii Copaceni este deocamdata compromisa. (Jurnal Press)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here