Un număr de 50 elevi din clasele a XI-a și a XII-a de la Colegiul National „Ion Maiorescu” din municipiul Giurgiu vor experimenta, în perioada 6-10 noiembrie, atunci când se desfășoară programul „Școala Altfel”, timp de o zi, statutul de angajat într-o companie sau o instituție, aflând mai multe informații despre profesii chiar de la cei care le practică”, precizează într-un comunicat de presă profesorul pr. Georgian Tudor, coordonator al programului.

În cadrul programului internațional Job Shadow Day, derulat de Junior Achievement (JA) România și școlile partenere, tinerii au ales profesioniști din diverse domenii pe care îi vor asista „din umbră”, în funcție de meseriile pe care doresc să le practice în viitor.

Acest program educațional de orientare profesională este format dintr-o „serie de evenimente locale și naționale, desfășurate în săptămâna ‘Școala Altfel’, implicând atât elevii din clasele 0 — X, care merg la locul de muncă al părinților, cât și elevii din clasele terminale de liceu, care merg în ‘shadowing’ la companii și instituții locale. Toate acestea au scopul de a stimula curiozitatea tinerilor, de a-i motiva să învețe mai bine și să aplice ceea ce știu în comunitățile lor, sprijinind astfel dezvoltarea locală a acestora”.

Programul Job Shadow Day este implementat de 16 ani în România. Prin intermediul acestuia, elevilor li se oferă oportunitatea de a intra în contact cu mediul unui loc de muncă pentru a înțelege mai bine meseria, sarcinile, responsabilitățile, dar și abilitățile și competențele de care au nevoie pentru profesia respectivă. De asemenea, ei observă cum se desfășoară o zi de lucru obișnuită și cum trebuie să se pregătească pentru acea meserie. Elevii trebuie sprijiniți să înțeleagă ce fel de meserie le-ar putea aduce satisfacție și să ia contact încă din școală cu mediul profesional în care doresc să pătrundă.

Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate și viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață. Un număr de 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA.

În România, acestea sunt urmate de peste două sute de mii de elevi din peste 1.400 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și cu susținerea financiară a comunității de afaceri.

(Agerpres)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here