cuc_79864300Deși, la capătul celor  27  de ani de capitalism mioritic, în România de astăzi , infrastructura este  un dezastru (  autostrăzi ce se surpă, întârzieri cu anii  pentru construcția unor șosele rapide, inaugurări  cu mult fast a unor petice de autostradă),  cel  considerat  a fi  un ”Mesia” al transporturilor,  Răzvan Cuc ,  și care  ne tot  promite de la o zi la alta ,  alți și alți kilometri ce urmează a fi inaugurați, mutat pe șantierele patriei,  transpirând pe șosele sub lumina reflectoarelor  televiziunilor luate  ca martori  la  gâlceava sa permanentă cu constructorii, ne vorbește acum despre un  proiect pe care  oricine  l-ar  considera  un îndrăzneț  SF…

Este hilar, dacă  nu  penibil,  susțin jurnaliștii ca,  în contextul prezentat mai sus, Ministrul Transporturilor  să  vorbească  astăzi despre realizarea unei reţele de trenuri pe perne magnetice, proiect ce  s-ar putea executa  – spunea el – printr-un parteneriat public-privat,  garanție fiind Masterplanul şi  programul de guvernare, ce prevede  modernizarea reţelei de transport pe calea ferată.

Și asta în timp ce trenurile noastre au întârzieri cu zecile de ore, merg cu viteza melcului, lipsa unor aparate de aer condiționat  face  aerul din vagoane, irespirabil, toaletele sunt  jegoase ( un atentat la sănătate!),  dacă ninge se opresc , dacă e caniculă viteza lor se reduce de la 40 km pe oră la 10…

Deocandată va trebui să ținem cont  de realitate , de faptul  că în sistemul feroviar românesc  șinele  și  vagoanele, dacă nu sunt devalizate de către hoții de fier,  pot  fi   demne doar de  un muzeu… Iar noi  vorbim despre  trenuri pe perne magnetice. 

Ce-i lipsește chelului? Tichie de margăritar!
(CityZEN)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here