Noul Master Plan de Transport al României este documentul prin care România își definește viziunea strategică asupra modului cum ar trebui dezvoltate căile de comunicații în perioada 2014-2020. 

Pe baza acestui document, țara noastră poate accesa finanțări nerambursabile de la Comisia Europeană, în perioada de programare bugetară comunitară menționată. Cu toate că ar fi trebuit să fie rezultatul unei analize extrem de minuțioase, realizate de specialiști, a sistemului românesc de transport, Master Planul – realizat de canadienii de la AECOM – a fost, fără îndoială, întocmit din birou și nu de pe teren. Lucru constatat, la vremea respectivă (începutul lunii octombrie) atât de presă cât și de specialiștii în domeniile rutier feroviar, aerian și naval prezenți la consultările.
Jurnaliștii scriau că probabil Master Planul de Transport, a fost  făcut după urechea lui Șova. Dovadă că oficialii Comisiei Europene nu au cerut  închiderea a 4.000 km de cale ferată, așa cum susțin autoritățile române.  În teorie, toate bune și frumoase. Numai că atunci când parcurgem Master Planul de Transport, constatăm aceleași aberații , el fiind  cum fusese prezentat la începutul lui octombrie.
Printre altele linia noastră ferată, București-Giurgiu, este considerată de mare viteză deși de aproape zece ani, distanța de 60 km dintre cele două orașe este străbătută de garniturile feroviare în două ore! Aceasta după ce, în 2005, podul de la Grădiștea s-a prăbușit la inundații, iar în Master Planul prezentat în octombrie nu figura necesitatea reconstruirii lui. Mai trebuie precizat că din vara anului 2005, trenurile fac un ocol pe la Videle pentru a ajunge la Giurgiu, ceea ce mărește substanțial durata călătoriei. Așa că nu este suficient ca autorii master planului să fie canadieni ca el să fie și bun! (Marian TARU)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here