În bugetul oricărei campanii electorale, promovarea candidaţilor prin audiovizual înghite sume uriaşe. La o monitorizare mai atentă a tuturor partidelor Institutul pentru Politici Publice a contabilizat, în 2004,  nici mai mult nici mai puțin decât  5,5 milioane de euro!  Însă Zero bani  dacă te uiţi astăzi la reglementările oficiale prin care politicienii şi-au asigurat gratuitatea, trecând în lege „accesul egal şi gratuit” al oricărui candidat la posturile radio, dar şi tv, fie publice, fie private.

După două săptămâni de la intrarea, neoficializată încă, în campanie, Klaus Iohannis, Monica Macovei, Victor Ponta, Călin Popescu Tăriceanu şi Elena Udrea ar fi trebuit să achite televiziunilor peste 351.000 de euro!  Asta  dacă spaţiul editorial pe care l-au avut la dispoziţie s-ar fi plătit prin contracte transparente. Concluzia reiese din raportarea prezenţei live în emisiuni, între 1 şi 18 septembrie, a celor cinci candidaţi , la tarifele pe care televiziunile le-au practicat pentru serviiciile de promovare în spaţiul editorial acum  patru luni, în Campania pentru Alegerile Europarlamentare.

Cel mai mult ar avea de plătit, după 19 zile de precampanie, Victor Ponta – 208.932 de euro, urmat de Călin Popescu Tăriceanu – 109.618 de euro, dată fiind prezenţa lor frecventă la Antena 3. Difuzată mai mult decât preşedintele Senatului la televizor, ca număr de minute, Elena Udrea ar avea de plată, deocamdată, doar 16.139 de euro, având în vedere expunerea la posturi cu audienţe şi tarife mai mici – B1, Realitatea TV, RTV  sau Mediafax. Monitorizarea a  urmărit apariţiile în direct ale acestora în studiouri, telefonic sau în conferinţe de presă transmise live în perioada menţionată. (Jurnal)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.