Noul regulament pentru Inspecţia Tehnică Periodică a primit, recent, votul Camerei Deputaţilor, după ce, în luna septembrie, trecuse de votul senatorilor. Acum, pentru a deveni lege, acesta trebuie să fie promulgat de preşedinte, şi publicat în Monitorul Oficial.

În primele luni ale anului, parlamentarii anunţau că elaborează un proiect de lege care să modifice regulamentul pentru efectuarea şi trecerea ITP-ului. În luna aprilie, acesta a fost completat cu o serie de propuneri din partea Registrului Auto Român, pentru ca, în luna septembrie, să treacă de Senat.

În calitate de cameră decizională, deputaţii au luat decizia acum pentru acest proiect, fără a aduce vreo modificare proiectului trecut de senatori.

După promulgare şi publicare în Monitorul Oficial, românii ale căror maşini au peste 12 ani vor fi obligaţi să facă ITP-ul anual, iar cei ale căror maşini sunt noi, vor face prima inspecţie la trei ani de la înmatriculare. Pentru toate celelalte maşini, ITP se face o dată la doi ani, ca şi în prezent.

O altă noutate majoră adusă de această nouă lege este legată de împărţirea deficienţelor unei maşini, în trei categorii, după cum urmează:

– Deficienţe minore – defecţiuni care nu au efect semnificativ asupra siguranţei vehicului sau impact asupra mediului şi alte neconformităţi minore

– Deficienţe majore – pot compromite siguranţa vehicului, pot avea impact asupra mediului sau îi pot pune în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic, dar şi alte neconformităţi mai importante

– Deficienţe periculoase – cele care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au impact asupra mediului.

Dacă o maşină are deficienţe din două categorii, conform noului act normativ, va fi clasificată la categoria corespunzătoare deficienţei mai mari. Totodată, dacă un anumit vehicul are mai multe deficienţe minore, inspectorii RAR îl pot încadra la categoria deficienţelor majore, în cazul în care efectul combinat al defecţiunilor generează un risc prea mare pentru siguranţă sau pentru mediul înconjurător.

Conform unor statistici neoficiale, în Giurgiu aproximativ jumătate din vehiculele care circulă pe străzile din municipiu şi judeţ au cel puţin cinci ani vechime.

Jurnal

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here