Tot mai mulți cetățeni se plâng de probleme avute cu operatorii de telefonie mobilă , mai ales la expirarea contractului.

Iată de ce în rândurile de mai jos vom încerca să facem câteva precizări ce sperăm să vă ajute atunci când întâmpinați refuzuri din partea  acestora…Mai întâi de toate operatorii de telefonie mobilă n-au voie să ceară clienţilor o taxă de reziliere, potrivit Legii nr. 193/2000, atunci când aceştia din urmă vor încetarea serviciilor înainte de expirarea duratei minime contractuale.

Însă, aşa cum cititorii avocatnet.ro au semnalat în nenumărate rânduri, taxa de reziliere este solicitată în continuare. atunci când se doreşte încetarea serviciilor fără plata unei taxe de reziliere, clienţii trebuie să informeze operatorul de telefonie mobilă, cu respectarea unui termen de preaviz.Termenul rezonabil de preaviz este de 30 de zile, iar la împlinirea acestuia trebuie transmisă operatorului de telefonie mobilă o notificare de reziliere unilaterală. Operatorii de telefonie mobilă nu pot impune un termen de preaviz nerezonabil (de exemplu, unul de şase luni), plus că, chiar dacă aceştia cer o taxă de reziliere, clienţii pot s-o refuze şi să sesizeze reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Clauzele abuzive din contractele de servicii, cum este cea care impune, în mod nejustificat, plata unei taxe de reziliere, pot fi reclamate la ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului).

 

(Jurnal)