Cei mai mulți dintre  cetățeni sunt nemulţumiţi de calitatea serviciilor de taximetrie. Ei  nu sunt de acord să plătească mai mult pentru o cursă de taxi, chiar dacă asta ar însemna un grad mai mare de confort, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piaţă 4Service Group România.

De precizat că tarifele în Capitală sunt la acest moment de 1,39 lei pe km , urmând ca ele  să crească la 1,70 în următoarea perioadă după cum au anunțat liderii sindicali ai taximetriștilor.

Conform aceluiași studiu doar o treime dintre români iau taxiul de câteva ori pe an,  26,5% dintre români iau un taxi de câteva ori pe lună şi doar 15% dintre respondenţi apelează la un taxi de mai multe ori pe săptămână.  ”Cei mai mulţi români preferă în continuare să cheme un taxi sunând la dispecerat, în vreme ce aproape o treime dintre ei folosesc aplicaţii de smartphone, iar 10% preferă să găsească un taxi pe stradă sau în intersecţii. De altfel, gradul de folosire a aplicaţiilor de taxi instalate pe telefoane a crescut la 41%, în condiţiile în care acestea le permit pasagerilor să îşi exprime gradul de satisfacţie pentru cursa respectivă, sau să aleagă şoferii pe baza rating-ului acestora”, se arată în comunicat citat de News.ro.

Clienții, nemulțumiți de mitocănia taximetriștilor

Majoritatea celor ce au călătorit cu taxiul (97,2%) spun că au avut probleme, potrivit studiului 4Service. Cu toate acestea, 72% dintre români nu ar fi de acord cu mărirea tarifului unei curse de taxi, nici dacă asta ar însemna servicii mai bune şi maşini mai confortabile. Majoritatea problemelor reclamate de clienţi sunt legate de atitudinea şi lipsa de politeţe a şoferilor, precum şi de maşinile vechi, murdare şi foarte uzate. În plus, un client din patru s-a confruntat cel puţin o dată cu cazuri în care şoferul de taxi le-a cerut să nu folosească aparatul de taxat. În plus, 11,8% dintre români spun că şoferul a refuzat cursa, din diferite motive, cele mai multe fiind legate de lungimea traseului.

”Peste 11,6% dintre călători spun că şoferii au încercat să îi păcălească sau să îi suprataxeze, de cele mai multe ori, alegând un traseu mult mai lung. O zecime dintre pasageri s-au arătat deranjaţi de faptul că şoferi vorbesc la telefon sau la staţie în timpul cursei. Deşi legea interzice acest lucru, aproape 7% dintre clienţi spun că şoferii de taxi fumează în maşină”, se arată în comunicat. Un procent similar au rămas şi fără rest, după ce şoferii de taxi le-au spus că nu au bani mărunţi, potrivit studiului. Astfel, 9,5% dintre români nu au primit bon fiscal de mai multe ori, în timp ce aproape 9% dintre ei s-au confruntat cu şoferi nepoliticoşi sau chiar agresivi.

Mulți se plâng de starea mașinilor…

”Un taximetrist mi-a scuipat mama pentru că i-a cerut restul. Altul a aruncat cu monezi în mine pentru că eram cu bebeluşul în braţe şi l-am rugat să meargă la magazin să îmi schimbe banii. El nu avea rest”, a spus una dintre pasagerele care au participat la acest studiu. Totodată, 3 români din 10 se plâng că maşinile sunt mult prea vechi, 24% dintre ei spun că autoturismele sunt prea murdare sau miros urât, iar 15% dintre pasageri au avut de suferit din cauza lipsei aerului condiţionat. O altă problemă semnalată a fost că taxiurile devin brusc de negăsit dacă plouă, în zonele evenimentelor, seara sau de sărbători. Mai mult de atât, atunci când sunt totuşi de găsit, şoferii cer sume exorbitante, potrivit studiului.

Cetățenii doresc șoferi selectați și standarde ridicate

Românii şi-ar dori şi ca şoferii de taxi să fie selectaţi pe criterii mai stricte, iar serviciile să respecte standarde mai ridicate, potrivit studiului. Ţinuta acestora, timpul de aşteptare, atitudinea faţă de pasageri, precum şi verificarea regulată şi corectă a maşinilor sunt alte aspecte pe care românii şi le-ar dori îmbunătăţite. Concluziile studiului arată nu doar faptul că a scăzut semnificativ calitatea serviciilor prestate de companiile de taxi din România, ci, mai grav, că managementul acestora pare să fi pierdut contactul cu realitatea din teren, a atras atenţie directorul general 4Service România, Lucian Chirute.

Ce reclamă călătorii  la Giurgiu…

În ceea ce priveşte activitatea de taximetrie, putem estima că pasagerii vor căuta să folosească cât mai mult servicii alternative sau aplicaţii, care să le permită să ofere rating-uri şoferilor şi să îşi facă vocea auzită. Este un lucru pe care companiile de taxi trebuie să îl înţeleagă şi să îl accepte cât mai repede  – se mai spune  în cadrul comunicatului. La Giurgiu marea problemă reclamată de către majoritatea călătorilor  rămâne în continuare prețul exagerat al curselor , pe distanțe extrem de scurte și starea mașinilor aflate în activitate. Un alt lucru reclamat de giurgiuveni este acela că în 90% din cursele efectuate nu se eliberează niciun bon fiscal . Au fost situații în care călătorii ne-au precizat că atunci când au solicitat  bon fiscal li s-a răspuns pe un ton ridicat că trebuia să li se ceară de la început  acest lucru sau li se eliberează un bon scos de prin te miri ce colț al autoturismului. Cineva ne mai spunea că nici măcar compania de taximetre ”Magnific”,  care dispune de un dispecer , rar eliberează bonuri de transport. Totodată cetățenii ne spuneau că șoferii taximetrelor îi obligă deseori să călătorească pe fond de manele, în condiții mizerabile…Oamenii mai spun că pentru aceeași distanță tarifele taximetrelor, pe timp de zi, în Municipiul Giurgiu,  variază extrem de mult. Giurgiu rămâne astfel unul dintre orașele cu cele mai scumpe tarife la taximetre din țară.

Giurgiuvenii se întreabă adesea de ce Comisariatul pentru Protecția Consumatorului nu verifică starea autoturismelor puse în circulație pentru activitatea de taximetrie , nici prețul mare, deloc justificat  pe km.,  cât și faptul că nu verifică  inopinat , în trafic, dacă se eliberează sau nu bonuri fiscale pentru cursele efctuate.    

Sondajul a fost efectuat în luna octombrie 2017, pe un eşantion de 453 de pasageri din Bucureşti şi marile oraşe din România.

(Jurnal)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here