Compania Naţională Administraţia Porturilor Dunării Fluviale S.A. Giurgiu continuă în anul 2013 implementarea proiectului DaHar – „Dezvoltarea porturilor interioare ale Dunării”.

Proiectul a fost demarat în anul 2011, pe baza concepţiei că ţările riverane Dunării împărtăşesc un interes comun, ce constă în integrarea optimă a transportului de marfă pe căi na-vigabile într-o reţea logistică şi implicit, să asigure o funcţionare armonioasă a oraşelor mici şi mijlocii precum şi a porturilor situate de-a lungul fluviului.

Rezultatele activităţilor specifice proiectului, vor fi sintetizate în cadrul unui eveniment de amploare – Conferinţa Master Class, ce va avea loc la Vukovar – Croaţia, în data de 05.03.2013.

Principalul scop al conferinţei este acela de a evidenţia provocările în implementarea Strategiei Dunării, cu accent pe potenţialul de dezvoltare a transportului fluvial precum şi a porturilor şi oraşelor port de dimensiuni mici şi mijlocii din regiunea de sud şi sud-est a Europei.

În vederea analizei posibilităţilor de dezvoltare a porturilor, a planurilor logistice şi de infrastructură – ce pot constitui piloni de îmbunătăţire economică, consorţiul proiectului DaHar a fost structurat pe grupuri tematice de studiu, după cum urmează:

1. Infrastructura logistică a porturilor şi modele de operare portuară;

2. Dezvoltarea legăturilor de transport între căile navigabile fluviale, rutiere şi fe-roviare;

3. Integrarea porturilor din oraşele mici şi mijlocii în dezvoltarea liniilor de servicii RoRo şi containere;

4. Serviciile de Informare Fluvială – RIS – managementul transportului de mărfuri;

5. Navigabilitatea şi protecţia mediului.

Activităţile grupurilor tematice, realizate recent în cadrul proiectului au inclus o analiză amănunţită în ve-derea dezvoltării transportului multimodal de mărfuri, prin elaborarea rapoartelor de Status Quo, de către partenerii implicaţi în proiect, şi un schimb de experienţă între aceştia, în stabilirea potenţialului de dezvoltare a porturilor individuale, prin organizarea laboratoarelor de analiză în cadrul porturilor participante la proiect.

În perioada următoare, cunoştinţele acumulate împreună cu toţi factorii interesaţi vor fi sintetizate. Activităţile vor viza elaborarea unei strategii integrate pentru specializarea funcţională a porturilor în lanţul logistic, precum şi elaborarea de planuri concrete de acţiune bazate pe o strategie comună. Această strategie va fi susţinută printr-un consens (pro) activ al tuturor factorilor interesaţi pentru îndeplinirea obiectivelor proiectului.

Proiectul DaHar va avea ca rezultat îmbunătăţirea capacităţilor logistice din oraşe-port precum şi politici de dezvoltare portuară din punct de vedere logistic şi multimodal.

De asemenea, prin proiect se aduce o contribuţie importantă la funcţionarea specializată a porturilor din oraşele mici şi mijlocii în lanţul de transport logistic, constituind o punte între funcţiile şi rolurile acestora şi cele ale unor oraşe-port multimodale mai mari.

Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să consultaţi website-ul proiectului: www.dahar.eu

Manager de proiect,

Adrian DELEA

1 COMENTARIU

  1. „umor negru” la APDF-Ggiurgiu-mergeti la Vukovar,Wiena sau in alte localitati prin comunitate pe bani buni si navigatia pe Dunarea moare pe mana dv.domnilor politruci…va lipsesc profesionisti!!!!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here