mateescuEste clar pentru toată lumea faptul că iarna bate la uşă! Dovada fiind dată de faptul că de câteva zile şi asupra judeţului nostru s-au abătut ploile specifice acestui anotimp, ploi care deşi sunt benefice pentru un judeţ eminamente agrar îngreunează indirect activitatea zilnică a drumarilor giurgiuveni. Aceştia în ultima perioadă de timp, conform agendei lor de lucru, trebuiau să se ocupe de efectuarea ultimelor reparaţii  asfaltice cu bitum la cald pe toate drumurile judeţene aflate în administrarea Consiliului Judeţean Giurgiu, dar şi de efectuarea marcajelor rutiere. Profitând de această situaţie am purtat miercuri 25 noiembrie un scurt dialog cu Ion Mateescu, directorul general al DJTADJCT Giurgiu, care ne-a răspuns cu amabilitate la toate întrebările noastre. Răspunsurile primite de la directorul general al Direcţiei Judeţene de Transport, Administrarea Drumurilor Judeţene şi Control Trafic Giurgiu vi le prezentăm în continuare aşa cum v-am obişnuit sub forma unui interviu.

Reporter: Ştiu domnule director general că sunteţi un om care îşi organizează activitatea pe baza principiului ”Prevenţia este cheia marelui succes în lupta cu capriciile naturii”. Pornind de la această sintagmă pentru început v-aş ruga să ne spuneţi ce obiective aţi avut pe agenda de lucru în ultimele două săptămâni, dar şi cu ce se mai ocupă acum salariaţii Direcţiei Judeţene de Transport, instituţie care funcţionează în subordinea Consiliului judeţean,în vederea asigurării unei siguranţe sporite a participanţilor la traficul rutier pe drumurile judeţene pe care le aveţi în administrare directă în condiţiile când afară plouă de câteva zile, iar după cum se ştie ploaia vă îngreunează temporar activitatea?

Ion MATEESCU: În ultima perioadă de timp am încheiat acţiunea de efectuare a marcajelor rutiere pe drumurile judeţene aflate în administrarea Consiliului Judeţean Giurgiu din zona de nord a judeţului.

S-au efectuat marcaje rutiere pe Drumul Judeţean 412A de la nivelul comunei Adunaţii Copăceni şi până la ieşirea din localitatea Malu Spart. Marcaje rutiere s-au mai executat şi pe Drumul judeţean 601, pe traseul dintre localităţile Ciorogîrla (intrarea în judeţul Ilfov) şi până la intrarea în oraşul Videle (judeţul Teleorman).

Tot în această perioadă de timp ne-am ocupat şi de efectuarea reparaţiilor asfaltice prin plombare a gropilor cu bitum asfaltic la cald. Este vorba despre activitatea de plombare a gropilor din carosabilul drumurilor judeţene, operaţie care se efectuează în fiecare an înainte de intrarea în sezonul rece, la cererea expresă a conducerii Consiliului judeţean şi în special a preşedintelui Vasile Mustăţea care doreşte ca iarna să ne găsească pe cât posibil fără gropi pe drumurile judeţene aflate în administrarea acestei instituţii publice. La acest capitol în ultimele zile am efectuat reparaţii pe Drumul Judeţean 601 între localităţile Ciorogârla şi Mîrşa. De asemenea, am mai efectuat plombări cu bitum asfaltic la cald şi pe Drumul Judeţean 412 între localităţile Adunaţii Copăceni şi Malu Spart, dar şi pe tronsonul Drumului judeţean 412A între localităţile Hereşti – Valea Dragului – Vărăşti – Dobreni. După încheierea lucrărilor din nordul judeţului, în funcţie de starea vremii, vom mai intra imediat şi pe alte tronsoane de drumuri judeţene pentru că dorim ca sezonul de iarnă să ne găsească pe cât posibil fără nicio groapă în carosabilul drumurilor judeţene, aşa cum ne cere permanent preşedintele Consiliului Judeţean Giurgiu, Vasile Mustăţea.

Rep: La capitolul toaletarea copacilor care cresc pe marginea drumurilor judeţene aveţi ceva informaţii utile de oferit participanţilor la traficul rutier domnule director?

I.M.: După discuţiile pe care le-am avut la faţa locului cu reprezentanţii Direcţei Silvice Giurgiu am ajuns la concluzia că trebuie să selectăm în vederea tăierii circa 200 de copaci care cresc pe marginea drumurilor judeţene în zona localităţilor Bolintin Deal şi Bolintin Vale. Aceşti copaci trebuie tăiaţi întrucât s-au uscat şi ar putea pune oricând în pericol siguranţa participanţilor la traficul rutier. Dacă ei s-ar rupe din cauza furtunilor specifice iernii atunci ar putea cădea pe căile de acces şi ar produce pagube materiile şi chiar umane, greu de imaginat. Am luat această decizie pentru că după cum se ştie în curând se va instala iarna, anotimp când vântul bate mult mai puternic decât vara sau toamna, şi astfel de incidente ar putea apărea oricând. Menţionez că în locul copacilor care se taie în această perioadă la primăvară tot noi, împreună cu Consiliul Judeţean şi Direcţia Silvică Giurgiu, vom planta alţi arbuşti şi copaci pentru a reînfrumuseţa zona respectivă şi pentru a contribui la crearea de spaţii verzi, aşa cum prevede şi legislaţia românească.

Reporterul: Şi pentru că tot aţi adus vorba despre instalarea iernii, fenomen care bate la uşă cum spune românul, ne puteţi spune cum staţi cu pregătirile în acest sens?

Ion MATEESCU: La acest capitol, după cum bine ştiţi şi dumneavoastră, ne organizăm tot după principiul prevenţiei, pentru a avea o reuşită maximă pe timpul iernii. Ca atare, vă pot da toate asigurările necesare că am trecut cu bine de etapa efectuării reviziilor capitale şi a celor tehnice la toate utilajele din dotarea D.J.T.A.D.J.C.T. Giurgiu. Acestea pot interveni în orice moment pe perioada iernii 2015 -2016 la deszăpezirea drumurilor judeţene aflate în aria noastră de competenţă din Zona 1 Sud. Acum, ne ocupăm tot după principiul prevenţiei cu achiziţionarea materialelor antiderapante, cu care vom acţiona pe timpul iernii. Avem deja în depozite peste 100 de tone de sare şi circa 300 metri cubi de nisip, şi continuăm să ne aprovizionăm şi cu alte cantităţi. Ţin să mai precizez pentru participanţii la traficul rutier că pe drumurile judeţene ale judeţului Giurgiu D.J.T.A.D.J.C.T. va interveni la deszăpezire doar pe drumurile aflate în administrarea Consiliului Judeţean Giurgiu, din Zona 1 Sud a judeţului, şi că de celelalte drumuri judeţene răspund alte societăţi comerciale care au încheiate contracte pentru deszăpezire direct cu Consiliul Judeţean Giurgiu. Noi răspundem de deszăpezire, a circa 125 de kilometri de drumuri judeţene, drumuri aflate, repet,  doar în Zona  1Sud a judeţului. De restul celor aproximativ 375 de kilometri se ocupă alte firme cu capital privat.

Reporterul: Apropos de pregătirile pentru sezonul de iarnă, vă confruntaţi cu ceva greutăţi în acest sens?

Ion MATEESCU: Categoric NU. Ne bucurăm de tot sprijinul Consiliului judeţean Giurgiu şi personal al  preşedintelelui Vasile Mustăţea. Avem tot ceea ce ne trebuie pentru a ne desfăşura în bune condiţii activitatea pe tot parcursul iernii 2015 – 2016. În plus în doar câteva zile vom primi în dotare şi o freză pentru înlăturarea zăpezii. Apoi, vom putea spune, fără nicio ezitare, că iarna şi zăpada specifică acestui anotimp poate veni în orice clipă. De ce? Pentru că avem utilaje, avem forţă de muncă specializată şi fonduri financiare pentru achizţionarea a tot ceea ce ne este necesar activităţii noastre. Deci, suntem gata să intervenim la deszăpezire în orice moment, întrucât ninsoarea oricând va cădea ea nu ne va mai lua prin surprindere.

Reporterul: Pentru a le oferi şi mai multă siguranţă participanţilor la traficul rutier pe drumurile judeţene v-aş ruga domnule director general să ne precizaţi cu ce utilaje veţi acţiona la deszăpezire?

Ion MATEESCU: Vom acţiona la deszăpezire şi la înlăturarea fenomenului de îngheţ sau polei pe drumurile publice aflate în aria noastră de competenţă cu  două autogredere, un buldoexcavator, două autobasculante 8×4 dotate cu lamă în faţa lor şi cu R.S.P, în spate, un tractor cu lamă şi de ce nu şi cu autofreza pe care o aşteptăm să se aduage la utilajul multifuncţional de deszăpezire cu freză, pe care îl avem deja în dotare. Deci, avem tot ce ne trebuie pentru a nu mai fi nevoiţi să apelăm la utilaje de la alte societăţi comerciale, cu capital privat.

Reporterul: În finalul dialogului nostru v-aş ruga domnule director general Ion Mateescu să ne spuneţi ceva  şi despre o altă sarcină specială, pe care ştiu că o aveţi trasată special de preşedintele Mustăţea, şi care priveşte Controlul Traficului Rutier.

Ion Mateescu: Despre această activitate nu vă pot spune că am prea multe noutăţi, întrucât după cum se ştie munca oamenilor din echipele noastre de control se desfăşoară în mod deosebit în perimetrul localităţilor din  zona de nord a judeţului Giurgiu. Aici funcţionează cele mai multe balastiere, iar activitatea lor generează transportul de materie primă cu utilaje agabaritice, încărcate uneori peste capacitatea maximă admisă de legislaţia românească, aflată în vigoare. Ca atare, noi nu neglijăm niciodată această zonă aşa cum nu neglijăm nici drumurile judeţene din zona de sud a judeţului, adică acolo unde funcţionează cele mai multe silozuri şi depozite de cereale pentru că şi activitatea lor se derulează tot cu utilaje de mare tonaj. În concluzie, pot afirma încă o dată că noi ne axăm întreaga activitate din acest domeniu pe derularea unor acţiuni de patrulare non – stop, în scop preventiv. Pentru aceasta facem permanent patrulări cu echipajele specializate, dotate cu cântare speciale. În urma acestei activităţi dorim să-i disciplinăm şi să-i obligăm pe participanţii la traficul rutier să respecte legea privind încărcarea maximă admisibilă/osie, conform legislaţiei. Controalele pe care le efectuăm contribuie în mod direct printre altele şi la protejarea drumurilor judeţene şi a locuinţelor cetăţenilor, dar în acelaşi timp contribuie şi la realizarea unor economii financiare deloc de neglijat pentru bugetul Consiliului Judeţean Giurgiu.

Marian TARU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here