dsc02185 Foto: Directorul general Cristian Matei (primul din dreapta) și adjunctul acestuia, Dănuț Ofițeru (al doilea de la dreapta la stânga), urmărind fazele acestui proiect prezentat în powerpoint, alături de ceilalți colegi din Companie.

 

În data de 22 septembrie, în incinta Primăriei municipiului Oltenița, a avut loc conferința de presă finală a proiectului ”Reabilitarea și modernizarea infrastructurii portuare în Portul Oltenița”, proiect derulat de Compania Națională Administrația Porturilor Dunării Fluviale (CNAPDF) SA Giurgiu și Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial ”Transport”, și finanțat în cadrul Axei Prioritare 2 ”Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în afara axelor prioritare TEN-T”, Domeniul Major de Intervenție 2.3 ”Modernizarea și dezvoltarea porturilor maritime și dunărene”.

dsc02173

 Proiectul, a cărui implementare a început în luna aprilie a anului 2012, are a valoare totală de 24.603.881 lei, din care 85% reprezintă finanțare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de Guvernul României, prin Bugetul de Stat.

Printre participanții la eveniment s-au numărat: Cristian Matei, directorul general al CNAPDF SA Giurgiu, Dănuț Ofițeru, directorul general adjunct al aceleași instituții, Otilia Ofițeru, coordonatoarea proiectului, alături de membrii unității de implementare a acestuia; primarul municipiului Oltenița, Petre Țone, iar din partea Ministerului Fondurilor Europene a fost prezent Stelian Chițu.

Despre obiectivele și activitățile acestui proiect ambițios, precum și despre impactul său asupra CNAPDF SA Giurgiu, a vorbit Otilia Ofițeru, care a realizat în acest sens și o prezentare detaliată în powerpoint.

dsc02177

Proiectul a constat în refacerea pereului ( n.red. – Strat de piatră care căptușește un taluz, un șanț sau o suprafață înclinată de teren pentru a împiedica surparea pământului sau eroziunea lui de către ape) în zona danelor de mărfuri de platformă (cca. 200 ml), construirea în acestă zonă a unei estacade în lungime de 80 metri liniari cu posibilitatea ulterioră de extindere, reabilitarea întregului pereu existent din zona danelor de pasageri și a danelor de mărfuri generale (cca. 425 ml) și prelungirea acestuia în zona de racord aval (cca. 40 ml), execuție cheu palplanșe, racordul construcțiilor reabilitate cu partea de mal și accesorii de cheu. Obiectivele specifice ale acestui proiect le-au reprezentat îmbunătățirea accesului spre zone economice, comerciale și alte facilități publice de transport, facilitarea importului și exportului de bunuri, crearea de noi locuri de muncă ca urmare a creșterii investițiilor directe efectuate în sectorul transporturilor și în sectoarele ce participă la realizarea acestora, fluidizarea traficului și creșterea gradului de siguranță al trasportului, creșterea capacităților portuare, dar și reducerea impactului transportului asupra mediului.

 În continuarea expunerii, realizatoarea proiectului a precizat: În ceea ce privește impactul proiectului, acesta este semnificativ pentru CNAPDF SA Giurgiu, deoarece va asigura creșterea traficului portuar, reducerea costurilor de exploatare și operare a utilizatorilor infrastructurii portuare, interoperabilitatea și compatibilitatea cu celelalte moduri de transport, creșterea investițiilor directe din fonduri private, creșterea economică durabilă indusă de implementarea proiectului, crearea de noi locuri de muncă și crșterea veniturilor populației, a declarat Otilia Ofițeru.

La rândul său, Cristian Matei, directorul general al CN APDF Giurgiu a dorit să mulțumească echipei de implementare și să o felicite pe coordonatoarea proiectului pentru că l-a dus la bun-sfârșit: Vreau, în primul rând să mulțumesc echipei care a implementat proiectul, un proiect foarte important, în condițiile în care el a creat toate premisele pentru dezvoltarea economică cât mai durabilă în zona Oltenița. În apropierea finalizării proiectului, am discutat cu agenții economici din zonă, care au fost foarte mulțumiți și care au venit cu anumite sugestii de care am ținut cont, iar cel mai important lucru este că încă din ultimul an în care mare parte din proiect a fost finalizat, fluxul de mărfuri în Portul Oltenița  a crescut cu 17%. Prin asta, este clar că proiectul și-a atins obiectivele. Sper ca în continuare, împreună cu autoritățile locale, să putem dezvolta acestă latură economică a zonei și sunt convins că este în interesul administrației locale să creeze și în partea de interior a portului o infrastructură mult mai bună, astfel încât să atragem cât mai mulți agenți economici aici, a mai spus Cristian Matei. 

 (Teodora Nicolau)

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here