În urmă cu un an, Fundaţia Roma Education Fund demara două proiecte având ca scop integrarea copiilor romi în procesul de învăţământ. Marţi, reprezentanţii fundaţiei, alături de cei ai Ambasadei americane la Bucureşti şi ai Ministerului Educaţiei, au premiat, în cadrul unei ceremonii organizate la Şcoala numărul 10 din Giurgiu, cadrele didactice care au depus eforturi în acest sens.

„Şcoala după şcoală, primul pas spre succesul şcolar şi profesional” şi „Oportunităţi egale în educaţie pentru o societate incluzivă” sunt cele două programe derulate cu succes, în ultimele 12 luni, în România. De aceea, Fundaţia Roma Education Fund şi Ambasada Statelor Unite la Bucureşti au organizat o acţiune specială la şcoala 10, unde reprezentanţii celor două instituţii, dar şi cei ai Ministerului Educaţiei, au vizitat, mai întâi, centrul Şcoala după Şcoală, au avut o întâlnire cu beneficiarii proiectului şi o scurtă discuţie cu părinţii copiilor romi, dar şi cu autorităţile locale. A urmat, apoi, festivitatea de premiere a celor mai active şcoli în privinţa eforturilor pentru integrarea romilor. Duane Butcher, adjunctul şefului Misiunii Diplomatice a SUA, a declarat, în discursul său la această ceremonie: „Doresc să felicit în mod public Roma Education Fund pentru eforturile sale. Mă adresez copiilor aflaţi în acest program: vă îndemn să folosiţi această oportunitate şi să vă urmaţi visele în viaţă, oricare ar fi ele.  Aştept cu nerăbdare să aud poveşti de succes despre tineretul de etnie romă, mult timp după ce voi pleca din acestă ţară.” Adjunctul şefului Misiunii diplomatice a Statelor Unite a înmânat apoi diplome speciale directorilor unor unităţi de învăţământ din judeţele Iaşi, Braşov, Călăraşi, Suceava, Prahova şi, evident, Giurgiu; au primit astfel de diplome directorii şcolii din Singureni şi şcolii gazdă a acestei manifestări, Şcoala Generală numărul 10.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.