Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) a precizat că examinarea cărnii de porc pentru depistarea trichinelozei este obligatorie, iar cei care vând carne şi preparate neverificate vor fi sancţionaţi cu amenzi de până la 2.000 de lei.

ANSVSA a ţinut să precizeze că cele mai multe cazuri de trichineloză la om apar în perioada sărbătorilor de iarnă, când, în mod tradiţional, se taie un număr mare de porci crescuţi în gospodării.

Solicitaţi vizita medicului veterinar înainte de sacrificarea porcului, pentru că acesta va verifica starea de sănătate a animalului înainte de sacrificare, va da sfaturi utile privind probele ce trebuie luate la sacrificare şi analizele ce trebuie făcute pentru a vă garanta propria dumneavoastră sănătate, va asoma porcul înaintea sacrificării, pentru a scuti animalul de suferinţă şi pentru a obţine o carne de calitate şi cu un gust mai bun. În situaţia în care medicul veterinar constată că porcul dumneavoastră este bolnav, nu riscaţi vânzarea, sacrificarea şi consumul cărnii. Veţi fi despăgubit de stat la valoarea de piaţă a animalului”, a precizat ANSVSA.

Potrivit sursei citate, pentru evitarea toxiinfecţiilor alimentare şi a infestării cu parazitul Trichinella, este recomandat să nu se cumpere carne de porc, produse sau preparate de la persoane neautorizate, din locuri sau spaţii nesupravegheate sanitar-veterinar.

Nu cumpăraţi carne proaspătă decât din unităţi autorizate, care, prin programul de control implementat de către inspectorii Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, garantează că aceasta provine din abatoare aprobate, unde este asigurată asistenţa sanitară veterinară permanentă”, spun reprezentaţii ANSVSA.

Aceştia atrag atenţia că sacrificarea porcului şi consumarea acestuia în familie fără controlul sanitar-veterinar al stării de sănătate a animalului şi a salubrităţii cărnii obţinute poate avea consecinţe grave.

Crescătorii de animale pot duce porci vii la abator numai dacă animalele sunt însoţite de certificatul de sănătate, de formularul de mişcare şi de documentul privind informaţiile pentru lanţul alimentar. În cazul în care vor să vândă porci vii în târg, pentru a respecta legea şi a nu avea probleme cu autorităţile, trebuie să verifice dacă târgul este autorizat sanitar-veterinar şi dacă este supravegheat de un medic veterinar.

În perioada următoare, medicii veterinari care vor efectua examenul trichineloscopic vor fi instruiţi, programul acestora fiind special conceput pentru ca toţi cetăţenii să poată avea acces la testul trichineloscopic.

Numărul de telefon la care cetăţenii pot sesiza, gratuit, nereguli în domeniul siguranţei alimentelor este 0800 826 787.

 

 

 

Canalul Dunăre-București, prilej de sfadă între specialiștii din sectorul naval. Este profitabil ca Bucureștiul să devină port la Dunăre? Ce spune Ion Iliescu

Cei de la Ministerul Transporturilor care au făcut prioritizarea proiectelor ce vor fi finanțate din fonduri europene spun că ar trebui să mai așteptăm până în 2030 pentru această investiție. De cealaltă parte, cei care au făcut proiectul spun că dacă mai așteptăm încă 15 ani tot ce s-a investit până în prezent se va duce pe apa

n fine, sunt și cei care susțin că investiția, oricând ar fi ea făcută, înseamnă pur și simplu bani aruncați pe fereastră, pentru că rentabilitatea economică ar fi negativă de-a dreptul.
Atât de controversatul Master Plan pe transport trimis de autoritățile române Comisiei Europene a fost din nou dezbătut luni la sediul Ministerului Transporturilor.
De această dată au fost luate în discuție, în dezbatere publică, prevederile documentului care vizează transporturile navale. Încă de la bun început, dezbaterea a devenit extrem de încinsă, atunci când a venit vorba de Canalul Dunăre-București, pe care canadienii de la AECOM, cei care au realizat Master Planul, l-au considerat prioritar, însă prea scump. Motiv pentru care proiectul a fost împins pentru a fi realizat după 2030. Cornel Marțincu, șeful institutului IPTANA,el a explicat că valoarea de 1,5 miliarde de eurostipulată în Master Plan pentru a duce la bun sfârșit Canalul Dunăre-București reprezintă costul total al întregului proiect, care presupune și amenajări pe râul Dâmbovița. Potrivit spuselor proiectantului, investiția ar putea fi realizată etapizat, adică mai întâi să fie realizată legătura Bucureștilor cu Dunărea, pe râul Argeș, demers care nu va depăși un miliard de euro.
În varianta inițială, gândită în perioada comunistă, atunci când au început și lucrările, Canalul Dunăre-București ar fi presupus construcția a două porturi în apropierea Capitalei – la la 1 decembrie și la Glina. Într-o primă fază, a susținut Marțincu, ar fi suficientă punerea la punct a portului de la 1 Decembrie. Însă Master Planul de Transport, în domeniul naval nu presupune numai Canalul Dunăre-București. Cel mai important proiect, în opinia autorităților de la București, dar și în cea a canadienilor de la AECOM este cel de îmbunătățire a condițiilor de navigație pe Dunăre, în porțiunea de graniță România-Bulgaria. Proiectul, în valoare de 207 milioane de euro, ar presupune lucrări de regularizare a șenalului navigabil, în vederea restabilirii unor condiții de navigație și asigurarea mentenanței regulate pentru a menține șenalul în acest stadiu.
Principalele probleme care se constată în momentul de față sunt legate de adâncimea șenalului navigabil, care deseori scade sub valoarea minimă acceptabilă de doi metri și jumătate. Nu mai puțin de șapte secțiuni scad în mod rugulat sub acest standard, se menționează în Master Plan.
Documentul a fost, în final, criticat vehement de fostul director general al Departamentului Naval din Ministerul Transporturilor, Șerban Cucu, care a ocupat și poziția pe care acum se află Marcel Boloș. “În tot Master Planul nu am găsit o analiză de trafic. Pentru niciun port nu este prezentat traficul pe categorii de mărfuri. În plus, despre Canalul Dunăre-Marea Neagră nu se vorbește decât în patru rânduri, ceea ce mi se pare extrem de puțin. În acest caz, nu găsesc proiectul care se referă la consolidarea malurilor, în absența căruia există riscul blocării canalului”.

 

O parte din informatii ziarul de investigatii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here