În ciuda numărului mic de comisari, în anul 2010, Comi-sariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului a rea-lizat peste 1.800 de controale, aplicând amenzi în valoare totală de 3,57 milioane de lei. ”Anul trecut am realizat 1837 de acţiuni. La unele dintre acestea ne-am prezentat pe baza reclamaţiilor şi sesizărilor venite din partea cetăţenilor, la altele după un program elaborat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, iar restul din iniţiativa comisariatului nostru”, a declarat Anca Brătan, comi-sarul şef al CJPC Giurgiu. Majoritatea amenzilor aplicate de comisarii de la Protecţia Consumatorului – 2,64 milioane lei – au fost înregistrate în cea de-a doua jumătate a anului.  „În cel de-al doilea semestru, cuantumul amenzilor a fost mai mare pentru că şi acţiunile au fost mai multe. De asemenea, un alt motiv a fost legat de apariţia Orodnanţei de Guvern numărul 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. Reclamaţiile în domeniul bancar au fost numeroase şi a fost dificil să le verificăm pe toate pentru că este un proces anevoios şi avem un număr limitat de comisari”, precizează Anca Brătan. Aceasta susţine că majoritatea amenzilor s-au încadrat între 2.000 şi 5.000 de lei, cele mai mari fiind de 20.000 de lei. În ceea ce priveşte domeniul cel mai amendat, a fost vorba despre serviciile alimentare, urmate îndeaproape de dome-niul bancar. „Chiar dacă cele mai multe amenzi au fost aplicate sectorului alimentar, cele mai mari amenzi au fost aplicate sectorului bancar, în unele cazuri ajungându-se până la 20.000 de lei”, a mai declarat şefa CJPC Giurgiu.

Nici în prima lună a acestui an activitatea nu a fost mai puţin intensă, fiind realizate două controale: unul la operatorii care efectuează activitate de transport a combustibililor solizi (control tematic) şi cel de-al doilea, la furnizorul de energie termică din Giurgiu, ca urmare a reclamaţiilor şi sesizărilor pri-mite la sediul instituţiei. În ceea ce priveşte acest al doilea control, Anca Brătan a precizat că în general, giurgiuvenii reclamă modul de facturare şi de plată al energiei termice şi că, în urma verificărilor realizate de comi-sari, s-a constatat că, în general, consumatorii au avut dreptate, reclamaţiile şi sesizările lor dovedindu-se întemeiate.

Şeful CJPC susţine că şi în acest an, agenţii economici care vor greşi faţă de cetăţeni vor fi aspru pedepsiţi. Anca Brătan a făcut apel la giurgiuveni să reclame şi să sesiseze instituţia de fiecare dată când drepturile acestora au fost încălcate, promiţând că va verifica fiecare petiţie. „Pentru noi, cetăţeanul se află pe primul plan. Orice plângere este verificată nu a doua zi sau în a doua săptămână, ci în câteva minute”, a conchis Anca Brătan.

Cristina MOISE

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here