Din data de 12 septembrie Administraţia Domeniului Public şi Privat (ADPP) Giurgiu a intrat în procedura de insolvenţă. Întrebat care au fost cauzele ce au condus la această situaţie delicată, directorul general al ADPP, Marian Mihalcea, ne-a indicat două motive: datoriile foarte mari către furnizori (cele mai multe dintre ele făcute cu cel mult un an în urmă) şi datoriile mari avute către bănci.

“Băncile au acordat credite ADPP-ului atunci când aceasta nu externalizase cele patru servicii (Salubritatea, Spaţii verzi/ Cimitire, Piaţa Centrală şi Parcările) iar acum suntem nevoiţi să plătim dobânzile acestor împrumuturi în timp ce am pierdut cele mai profitabile servicii, ceea ce ne-au diminuat sursele cu peste 70%! Am pierdut sursele de colectare şi am păstrat cele care produc mari cheltuielile”, a declarat directorul ADPP. Acesta preciza şi faptul că ADPP-ul a încheiat totodată o grămadă de contracte de asociere în participaţiune cu diferiţi agenţi economici de la care, deşi au trecut şi doi ani de la semnarea lor, nu s-a încasat încă niciun leu! “Deşi ADPP-ul s-a asociat cu o serie de firme ce şi-au luat obligaţia contractuală de a oferi o cotă parte din profit, am constatat că firmele n-au făcut nicodată profit”, preciza directorul Mihalcea. Pentru că statul nu admite  procesul  de auditare decât în caz de insolvenţă, ADPP a fost nevoită să procedeze la această modalitate. Marian Mihalcea ne mai spunea: “La această dată sunt peste 120 de firme la care ADPP are datorii ce însumează peste 100 miliarde de lei vechi, la care se adaugă cele 90 de miliarde datorate băncilor şi alte sume către bugetul de stat. În total sunt datorii de peste 5 milioane de euro. Şi asta în condiţiile în care noi abia reuşim să ne susţinem activităţile.“ Evident, am fost curioşi să aflăm care este soluţia acoperirii acestor uriaşe datorii. “Vom încerca să găsim noi resurse de venit şi totodată se vor încheia contractele dezavantajoase ADPP-ului“, ne explica directorul Mihalcea. Acesta releva că în mod inexplicabil ADPP a încheiat contracte în care deşi cheltuielile ei lunare depăşesc 1500 lei,  primeşte înapoi doar 500 lei. “În momentul de faţă ne bazăm pe reducerea majoră a cheltuielilor.  Legea ne dă  termen 3-4 ani pentru încheierea procesului de insolvenţă, evident, cu un plan de reorganizare în spate. În sens contrar ne va paşte falimentul” – a concluzionat directorul ADPP. Marian Mihalcea ne-a promis că în foarte scurt timp va oferi presei listele cu firmele către care ADPP are datorii, listă din care nu lipsesc surprizele, societăţi  controversate din municipiu şi judeţ.

T. Florian

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here